نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه توسعه مترو باید ادامه پیدا کند، افزود: در سطح شهر تهران نیازمند 700 کیلومتر خط مترو هستیم.
کد خبر: ۴۵۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 11 July 2017
اسماعیل دوستی در 359 جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری، گفت: باید از مجموعه کمیسیون حمل و نقل برای پیگیری توسعه خطوط مترو قدردانی کنم. بی‌تردید در تهران توسعه مترو باید ادامه پیدا کند و مشکل این کلان‌شهر با 220 و 300 کیلومتر خطوط  مترو حل نخواهد شد.
 
وی افزود: باید از فضاهای زیرسطحی به درستی استفاده کنیم این در شرایطی است که همه دنیا به این نتیجه رسیده است که باید از فضاهای زیرسطحی بهره مناسب گرفت. باید برای متروی تهران روی خطوط دیگر نیز فکر کنیم و اگر برنامه‌ای برای توسعه مترو با خطوط دیگر نداشته باشیم قطعا کار ناقص خواهد ماند.
 
نایب رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امروز تهران نیازمند 700 کیلومتر مترو است و باید در درازمدت این کار را انجام دهیم. بی‌تردید شورا و شهرداری آینده نباید نسبت به مترو بی‌تفاوت باشند.
 
دوستی با اشاره به اینکه در زمان شهرداری قالیباف بسیاری از خطوط شریان‌های اصلی تهران تکمیل شده است، افزود: امروز حلقه‌های اصلی شهر تهران تا 80 درصد به اتمام رسیده است و نیاز است که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیح دهند که در آینده چه برنامه‌ای برای توسعه خطوط مترو دارند.
 
مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران پس از تذکر اسماعیل دوستی، گفت: مطالعات توسعه خطوط مترو چند سال قبل انجام شده و در قالب آن چهار خط اکسپرس در نظر گرفته شده البته در شورای عالی ترافیک تهران تصویب نشده اما با ساخت این چهار خط طول خطوط متروی تهران به 700 کیلومتر می‌رسد و همه دسترسی‌های سریع در نقاط مختلف این کشور محقق خواهد شد البته باید بودجه و اعتبارات آن به تصویب برسد تا در مرحله بعد ساخت این چهار خط اجرایی شوند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار