معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین بر لزوم تشدید کنترل ورودی و گلوگاه های این شهرستان در جهت مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد.
کد خبر: ۴۵۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 12 July 2017
عباسعلی سعیدیان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان که با حضور رئیس تعزیرات حکومتی و نماینده پلیس آگاهی ورامین در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد، طی سخنانی قاچاق کالا را ضربه ای مهلک به اقتصاد و تولید کشور برشمرد و بر ضرورت استفاده از کالای ایرانی در جهت افزایش ثروت ملی و سلامت چرخه اقتصادی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تاکید کرد .
 
سعیدیان بر لزوم تشدید کنترل ورودی و گلوگاه های شهرستان درخصوص قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: به اذعان کارشناسان حجم گسترده‌ای از کالای قاچاق از مبادی غیرقانونی وارد کشور یا خارج می‌شود که بخش زیادی از آنها از مسیرهای جاده‌ای صورت می‌گیرد، کنترل ورودی ها و گلوگاههای شهرستان می‌تواند گام مهمی در جهت تقویت تولید داخلی و حمایت از تولید کنندگان و تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.
 
وی در این خصوص از راه اندازی سامانه نظارت کنترل محموله جاده ای در پلیس آگاهی خبر داد و گفت: در حال حاضر قاچاق  به مسئله بزرگی در کشور تبدیل شده که در صورت عدم مبارزه با آن می‌تواند پایه‌های اقتصاد کشور را متزلزل کند که  راه اندازی سامانه نظارت کنترل محموله جاده ای در پلیس آگاهی در امر مبارزه با پدیده  شوم قاچاق دردستور کارقرار گرفته است .
 
سعیدیان اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی این سامانه کنترل و نظارت قاچاق کالا در جاده‌های کشور می باشد که بیشتر از طریق مسیرهای مرزی و زمینی وارد یا خارج می‌شوند.
 
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ورامین در این جلسه خاطر نشان کرد: در این طرح برای  جلوگیری از اتلاف وقت دستگاههای اجرایی و همچنین خسارات احتمالی به مردم تاکید شده است که دستگاههای کاشف قبل از تشکیل پرونده نسبت به استعلام قانونی و غیر قانونی بودن محموله و کالاها از پلیس آگاهی اقدام نمایند.
 
وی ادامه داد : در این راستا به زودی جلسه توجیهی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور دستگاه های فعال در این حوزه  تشکیل و اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت .
 
معاون فرماندار ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی این سامانه نظارت بتواند در کاهش قابل توجه کالای قاچاق موثر باشد و در این زمینه همکاری همه جانبه تمام بخش‌های ذیربط را خواستار شد.
 
وی در پایان اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مورد شناساندن خطرات کالای قاچاق در جامعه از سوی دستگاه های متولی و مشارکت مردم در مبارزه با این پدیده شوم را خواستار شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار