مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از آزادسازی ۱۰۸ هکتار از اراضی ملی و سنددار شدن ۹۲ درصد اراضی منابع طبیعی این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 12 July 2017
علی کیان  اظهار داشت: با فعالیت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در بحث تثبیت مالکیت دولت و در راستای اخذ سند برای عرصه‌های ملی، تاکنون ۹۲ درصد از اراضی استان تهران سنددار شده است.
 
وی بیان کرد: طی سال‌های گذشته و با تشخیص قانون بهره‌وری، تأکید شده اسنادی که در گذشته صادر شده، باید به سند کاداستر و رقومی تبدیل شود.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اضافه کرد: اجرای این روند مستلزم یکسری اقداماتی است که تحت عنوان پروژه اصلاح هندسی نقشه‌های اجرایی مقررات منابع طبیعی برای آن ردیف اعتبار در نظر گرفته شود.
 
کیان تصریح کرد: در حال حاضر، برای حدود هشت درصد از اراضی استان تهران بعد از اصلاح هندسی سند کاداستر صادر شده است.
 
وی همچنین افزود: در طول یک سال گذشته و به دنبال اقداماتی که همکاران ما در اداره کل منابع طبیعی استان تهران انجام داده‌اند و با اجرای احکام قضایی، بالغ‌بر ۱۰۸ هکتار از اراضی ملی منطقه از دست متصرفان آزاد شد.
 
کیان یادآور شد: در اجرای ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری، تاکنون بیش از ۱۸۲ هکتار از اراضی ملی به ارزش تقریبی پنج هزار میلیارد برگشت و آزاد شده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: به‌منظور حفظ، توسعه و احیای منابع طبیعی، جلب مشارکت‌های مردمی در دستور کار سازمان جنگل‌ها و ادارات کل منابع طبیعی قرار گرفته و در همین راستا، ارتباط خوبی با تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد برقرار شده است و در ترویج فرهنگ منابع طبیعی همکار و همراه ما بوده‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار