مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: با موافقت سازمان زندان‌ها هر زندانی که بیش از 10 کودک در آن حضور داشته باشد، می‌تواند برای اخذ مجوز تاسیس شیرخوارگاه به بهزیستی مراجعه کند. این در حالیست که بهزیستی نسبت به تربیت مربی برای این مراکز نیز از آنها حمایت خواهد کرد.
کد خبر: ۴۶۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 17 July 2017
محمد نفریه در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی در محل این سازمان برگزار شد، گفت: طی 8 سال گذشته با سازمان زندان‌ها تفاهم‌نامه‌ای داشته‌ایم که کودکان بالای 2 سال به بهزیستی واگذار شود چرا که محیط زندان برای این کودکان مناسب نیست.

وی در ادامه با بیان آنکه کودکان زیر 2 سال نیز قرار شده اگر ارتباط عاطفی با مادر دارند در زندان بمانند افزود: چند سالی است که این موضوع مورد بحث است که مهدهای کودک و شیرخوارگاه‌هایی در کنار زندان‌ها ساخته شود تا از کودکان مادران زندانی نگهداری شود اما به دلیل مشکلات حراستی و حفاظتی در زندان‌ها این امر محقق نبود و فقط در دو زندان این اتفاق افتاد.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی، ادامه داد: اما امسال سازمان زندان‌ها موافقت کرده و اگر هر زندان بتواند مشکل حراستی خود را حل و برای دریافت مجوز اقدام کند، ما نیز مجوز تأسیس این مهدها را می‌دهیم.

وی همچنین با بیان آنکه هم اکنون در تهران سازمانهای مردم نهادیمعرفی شده که این مجوز را بگیرد؛ در خصوص آمار کودکان موجود در زندان، گفت: آمارها متفاوت است چرا که تعداد زنان زندانی و کودکانشان زیاد است اما طبق آخرین بررسی 2300 کودک به دلیل زندانی بودن والدین خود در زندان به سر می‌برند.

نفریه در پایان اعلام کرد: هر زندان که بیش از 10 کودک را داشته باشد سازمان بهزیستی به آنها مجوز تأسیس مهد کودک می‌دهد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار