سرپرست سازمان تاکسیرانی پایتخت طی گزارشی درباره نوسازی ناوگان تاکسیرانی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۸۳ خودرو تاکسی در شهر تهران نوسازی شد که شهر را متحول کرده‌است.
کد خبر: ۴۶۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 17 July 2017
شهریار افندی‌زاده  که جهت ارائه گزارش در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سیصدو شصتمین جلسه شورا حضور داشت، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹ شرکت خصوصی تاکسیرانی در تهران فعال‌اند که در مجموع حدود ۷۸هزارو سیصد و نود و دو دستگاه تاکسی در شهر تهران موجود است.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: از مجموع رانندگان دراین بخش نیز کمتر از یک درصد کل جمعیت رانندگان تاکسی(حدود ۵۹۷ نفر ) را بانوان تشکیل می‌دهند و ۸۱ هزار نفر مابقی را آقایان هستند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی در تشریح کاربری تاکسی‌ها در پایتخت نیز اظهار داشت: ۳۳هزارو هشتصد و چهل و هفت تاکسی خصوصی، ۲۴ هزارو ۵۲۳ دستگاه تاکسی تلفنی، ۱۵هزارو ۸۶۱ دستگاه تاکسی گردشی، ۱۸۵۷ دستگاه تاکسی سازمانی ، ۶۷۶ تاکسی ترمینال‌ها، ۱۸۰ دستگاه راه آهن، ۱۴۵۵ دستگاه در اختیار فرودگاه است. از نظرنوع سواری هم ۷۱هزار و ۳۹۱ دستگاه سواری و ۷۰۰۶ ون در بخش تاکسیرانی شهر تهران تردد دارند.

افندی زاده در مورد بخش نوسازی ناوگان نیز اظهار داشت: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۸۳ خودرو تاکسی در شهر تهران نوسازی شد که شهر  را متحول کرد و این نوسازی از طریق وام با سود بانکی ۱۶ درصد انجام شده است.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه افزود: از حدود ۱۷ هزار و نهصد و هشتاد و دو تاکسی فرسوده که ثبت نام شده است حدود ۵۲۶۱ تاکسی پیکان است که با روند نوسازی این تعداد به ۹۶۰ پیکان تاکسی رسیده است که امیدواریم تا پایان شش ماهه سال جاری پیکان از ناوگان تاکسی رانی خارج شود.

بر اساس مصوبه شورای شهر تبدیل مینی‌بوس‌های فرسوده به تاکسی یا ون را از سال ۹۵ در دستور کار قرار دادیم که تا پایان سال گذشته حدود ۴۵۰ دستگاه ون به جای مینی‌بوس‌ها وارد ناوگان شده‌اند. کلیه اطلاعات مورد نیاز ناوگان در سیستم سیما تاکسی قرار گرفته است که می‌تواند تحلیل مدیریت بسیار خوبی ایجاد کند.

افندی زاده ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال ۹۶ سیستم پرداخت الکترونیکی در تمام تاکسی‌های شهر اجرایی شود و یادآور شد: هم اکنون چندیدن خط به صورت آزمایشی به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز شده‌اند.
برچسب ها: تاکسی ، نوسازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار