معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان تهران با بیان اینکه حداقل ۲۰ همایش تکریم امامزادگان در دهه کرامت در استان تهران برگزار خواهد شد، گفت: حداقل هر اداره تابعه باید یک همایش را در این زمینه برگزار کند.
کد خبر: ۴۶۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 17 July 2017
حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی درباره برگزاری برنامه‌های ویژه دهه کرامت در اداره اوقاف استان تهران اظهار کرد: حداقل 20 همایش تکریم امامزادگان در دهه کرامت در استان تهران برگزار خواهد شد؛ حداقل هر اداره تابعه باید یک همایش را در این زمینه برگزار کند.

وی گفت: با توجه به روز ملی امامزادگان که در دهه کرامت قرار دارد، تلاش داریم ضمن برپایی جشن و سرور، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را با محوریت آیات و روایات مختلف به ویژه روایات حضرت معصومه (ص) و حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان تهران افزود: در این دهه توجه ویژه‌ای به برپایی برنامه‌های شاد معنوی و توزیع بروشور زندگی‌نامه اهل بیت (ع) و همچنین روایات و دستورات امام هشتم شده و می‌کوشیم توجه ویژه‌‌ای به طرح نشاط معنوی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در دهه کرامت قرار است کار مشترکی همانند آنچه در ماه رمضان با سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام شد صورت گیرد؛ به همین دلیل طراحان بزرگی برای حضور در کارگاه‌ها دعوت شده‌اند و می‌کوشیم که همانند طرح سبک قرآنی در ماه رمضان، استقبال ویژه‌ای از این طرح صورت گیرد؛ در طرح سبک قرآنی تلاش کردیم آیات کلام‌الله مجید را به زبان ساده و قابل فهم برای همه مردم بیان کنیم که در نهایت این موضوع مورد استقبال همه مناطق ایران قرار گرفت و برای اولین بار بیلبوردها و تابلوهای آن به نقاط دیگر منتقل شد.

وی با بیان اینکه طرح «نشاط معنوی» برای پُر کردن اوقات فراغت تابستان، طی 6 سال گذشته در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه اجرایی شده است، تصریح کرد: مردم هم به دلیل اعتماد و احساس امنیت بالا برای ثبت‌نام فرزندانشان در کلاسهای تشکیل شده در امامزادگان و بقاع متبرکه استقبال خوبی از این طرح می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان تهران با اشاره به آغاز طرح «نشاط معنوی» در تابستان گفت: برگزاری کلاسهای فرهنگی و قرآنی شامل (قرآن، احکام و اعتقادات)، کلاسهای مهارتی (آموزش خطاطی، خوشنویسی، نقاشی‌ و رایانه) و همچنین کلاسهای ورزشی برای زائران و مجاوران امامزادگان از جمله برنامه‌های این طرح است.

برگزاری حداقل 3 اردو در هر امامزاده‌

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: هر امامزاده‌ای که طرح «نشاط معنوی» در آن اجرا می‌شود باید به‌صورت میانگین سه اردو برگزار کند که یک اردو به صورت استانی و متمرکز در یکی از اردوگاه‌ها خواهد بود و دو اردو هم با مدیریت بقاع برگزار خواهد شد که برای مثال اردوی باغ موزه دفاع مقدس یکی از این موارد است همچنین گاهی‌اوقات در یکی از امامزادگان اردویی با حضور فعالان یک امامزاده دیگر انجام می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار