معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه در نیروی انتظامی، یک نگاه کاملاً اجتماعی وجود دارد، گفت: ناجا، یک پلیس مردم محور است و دغدغه اصلی ما ارتقاء احساس امنیت و آرامش شهروندان و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه است.
کد خبر: ۴۶۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 18 July 2017
سردار  منتظرالمهدی در دیدار با معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و هیات همراه با اشاره به نقش رسانه ها در هدایت افکار عمومی، اظهار داشت: تعامل دوسویه میان پلیس و رسانه، ضروریست که این امر در ایجاد احساس امنیت در جامعه و نیز پیشگیری از وقوع جرایم نقش بسزایی دارد.
 
وی با بیان اینکه در نیروی انتظامی، یک نگاه کاملاً اجتماعی وجود دارد، گفت: ناجا، یک پلیس مردم محور است و دغدغه اصلی ما ارتقاء احساس امنیت و آرامش شهروندان و نیز کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه است.
 
معاون اجتماعی ناجا با اشاره به همراهی رسانه ها با ناجا در انتشار اخبار و مستندات پلیسی، گفت: انعکاس اقدامات، تلاش و زحمات ماموران پلیس از سوی رسانه ها، تکمیل کننده ماموریت ناجا است.
 
منتظرالمهدی تاکید کرد: نیروی انتظامی و جهاد دانشگاهی، ظرفیت و پتانسیل های خوبی دارند که با تعامل و همکاری در اجرای طرح های مشترک به ویژه در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و آموزش همکانی می توانیم از بسیاری از معضلات پیشگیری کنیم.
 
وی با اشاره به حجم گسترده و تنوع ماموریت های ناجا، ضرورت تعامل سازمان ها و مراکز علمی و آمورشی با ناجا در امر پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی را خواستار شد و تصریح کرد: در برخی موضوعات و پدیده های اجتماعی و البته امر حجاب و عفاف، جهاد دانشگاهی می تواند از ظرفیت خبرگزاری های ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی آن سازمان استفاده کرده و تحلیل ها و مطالب خوبی را انتشار دهد.
 
معاون اجتماعی ناجا به بهره گیری از نتایج نظرسنجی های انجام شده از سوی افکارسنجی جهاد دانشگاهی اشاره و ابراز امیدواری کرد: این جلسات تعاملی، به صورت مستمر و برنامه ریزی شده، ادامه داشته و موضوعات مورد علاقه نیز بیشتر بررسی و پیگیری شود.
 
در این جلسه که در راستای ارتقاء و گسترش همکاری های دو جانبه در حوزه های مختلف برگزار شد، دکتر پورعلی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات جهاد دانشگاهی به ظرفیت و توانمندی های آن در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: رسانه ها با دارا بودن ظرفیت های بالقوه ، ابزار قدرتمندی برای تعمیق اندیشه های دینی، تبیین فرهنگ، ترویج قانون، هنجارهای زندگی و... به شمار می آیند به گونه ای که با توجه به کارکردهای وسیع آن و نیز گستردگی ارتباطش با افراد جامعه در بسیاری از موارد بر رفتارها و نگرش های آنها تاثیرات عمیقی دارد.
 
وی با اشاره به توانمندی های معاونت اجتماعی ناجا و میزان اثر گذاری آن در جامعه، با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت و توانمندی های جهاد دانشگاهی در حوزه های علمی، آموزشی، فرهنگی، تحقیق و پژوهش، رسانه ای و... در امر کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: همکاری مشترک جهاد دانشگاهی و نیروی انتظامی خصوصاً معاونت اجتماعی ناجا با بهره گیری از قابلیت های موجود در امر کاهش آسیب های اجتماعی و نیز پیشگیری از بروز آن بسیار موثر است.
 
وی به قابلیت های جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف، خبرگزاری های ایسنا و ایکنا و نیز برگزاری کارگاه های آموزشی برای خبرنگاران خبرگزاری ها اشاره کرد و ادامه داد: در قالب تفاهم نامه می توان بسیاری از موضوعات مورد علاقه میان ناجا و جهاد دانشگاهی به صورت مشترک و تعاملی انجام شود.
 
پورعلی به ظرفیت موجود در جهاد دانشگاهی و نیز معاونت های اجتماعی و مراکز تحقیقاتی ناجا در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: از طریق تعامل و همکاری های دو جانبه می توان سطح همکاری در این سطوح را افزایش داد.در ادامه این جلسه، سردار " منتظرالمهدی"
 
براساس گزارش سایت پلیس، در این جلسه که مدیران ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی (ایسپا) نیز حضور داشتند، بر تعامل و همکاری میان نیروی انتظامی و جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی و رسانه ای از سوی معاون اجتماعی ناجا و معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تاکید شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار