معاون برنامه‌ریزی و امور شورای اسلامی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مالکیت باغ کتاب در اختیار شهرداری تهران است، افزود: تنها بهره‌برداری این مجموعه به شرکت انتشاراتی نشر شهر از زیرمجموعه‌های سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران واگذار شده است.
کد خبر: ۴۶۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 18 July 2017
ناصر امانی در سیصدوشصت‌ویکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در پاسخ به تذکر اعضای شورای شهر گفت: شهرداری تهران از تذکرات اعضای شورا استفاده می‌کند اما بهتر است قبل از عنوان شدن این تذکرها در صحن علنی درخصوص این مسائل از ما سوال پرسیده شود تا توضیح دهیم.

وی درخصوص عکسی که محمد حقانی در صحن شورا نشان داده بود، گفت: فراخوانی توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای بحث گرافیست‌ها انجام شده که یکی از شرکت‌کنندگان از  فرانسه عکسی گرفته بود و آن را به عنوان پیشنهاد به سازمان ترافیک ارائه کرده است.

معاون شهردار تهران افزود: این عکس در هیچ کجای سطح شهر تهران نصب نشده است و اگر آقای حقانی اعلام کنند که در جایی از تهران این عکس نصب شده، بی‌تردید از معاونت ترافیک شهرداری تهران درخواست می‌کنیم که از شما و مردم عذرخواهی کنند. لطفا اطلاعاتی که از مجموعه ترافیک شهر تهران به دستتان می‌رسد را چک کنید و بعد در صحن علنی شورا مطرح کنید.

امانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود پروژه باغ کتاب را، یک پروژه بزرگ فرهنگی عنوان کرد و افزود: اینقدر به این پروژه چنگ نزنید و آن را تخریب نکنید. بارها تقاضا کردیم از این پروژه بازدید کنید و ایرادات و اشکالات آن را اعلام کنید تا اصلاح شود. بی‌تردید ما معصوم نیستیم و مرتکب اشتباه می‌شویم. گذشتگان نیز اشتباه کرده‌اند.

وی تاکید کرد: سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران دارای اساسنامه است و اگر در تهران کتابخانه و یا فرهنگسرا ساخته می‌شود باید تحویل این سازمان داده شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع این پروژه کتاب و انتشار کتاب است، بنابراین بهره‌برداری آن به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران یعنی نشر شهر که شرکتی انتشاراتی است، واگذار شده است. اما مالکیت این مجموعه در اختیار شهرداری تهران است.

امانی ادامه داد: این پروژه با مبلغ 280 میلیارد تومان به اتمام رسیده است که از این رقم 220 میلیارد تومان هزینه ابنیه و 60 میلیارد تومان نیز هزینه تجهیزات آن بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران  خطاب به عباس جدیدی عضو کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: درخصوص ملک منطقه 20 پس از ارسال نامه شما آن را پاسخ دادیم و اعلام کردیم که این ملک برای ساخت حسینیه مورد استفاده قرار گرفته است اما این درست نیست که تمامی مکاتبات شهرداری تهران با شما به عنوان نظارت شورا یک بار دیگر به عنوان تذکر در صحن شورا مطرح شود.

امانی افزود: امسال 70 جواب به مکاتبات اعضای شورای اسلامی شهر تهران داده‌ایم.

لزوم بازشماری 10 درصد از صندوق‌های انتخابات شورای شهر

به گزارش ایسنا، مجتبی شاکری نیز در تذکری گفت: در سالگرد پذیرش قطعنامه که امام راحل آن را جام زهر تلقی کردند حضور داریم و نیاز است که برای مشخص شدن ابعاد مختلف قطعنامه کتاب راز قطعنامه را مطالعه کنید.

وی افزود: آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تعرض به جسم و روح برجام را اعلام کردند که این موضوع مقداری مسئولیت خود ایشان را بالا برد. وزیر امور خارجه مصرعی با این مضمون خوانده بودند که هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید. حال با انجام این تعرض به برجام باید مصرع دوم آن را بسرایند.

وی ادامه داد: از رئیس جمهور بزرگوار که منشور حقوق شهروندی را ابلاغ کرده‌اند درخواست می‌کنیم در انتخابات شورای شهر به جمعیتی که ظلم شده است توجه کنند و به اعتراضات آنها رسیدگی کنند. آقای رئیس جمهور باید به همکاران خود تشر بزنند و 10 درصد از صندوق‌ها بازشماری شود.

وی تاکید کرد: باید 10 درصد صندوق‌ها توسط اعتراض‌های صورت گرفته بازشماری شود اما متاسفانه فرمانداری تهران در این موضوع تمرد می‌کند. بی تردید اعتدال گرا بودن فقط به حرف نیست و باید حقوق مردم رعایت شود.

وی تاکید کرد: با سر باز زدن از بازشماری صندوق‌ها مبنای غلطی را می‌گذاریم. لذا باید 10 درصد صندوق‌ها بازشماری شود وگرنه هر آنچه که اعلام می‌کنند بی اعتبار است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار