رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس از برگزاری دوره ضابطین خاص دادگستری با حضور نمایندگان عضو کارگروه مدیریت پسماند و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 19 July 2017
حمید راحتی با اعلام این خبر گفت:بر اساس پیشنهاد این اداره در اولین کارگروه مدیریت پسماند شهرستان به منظور ساماندهی وضعیت پسماندهای تولیدی شهرستان و به استناد ماده 36 آئین نامه مدیریت پسماند و تاکید فرمانداری و همکاری دادستانی شهرستان ، دوره ضابطین قضایی برگزار گردید.
وی افزود: همچنین پس از برگزاری این دوره ، افراد بعد از شرکت در آزمون مربوط به آن موفق به دریافت کارت ضابط قضایی خواهند شد که به عنوان ضابط قضایی در موضوع پسماند ، طبق موارد و مواد قانون مدیریت پسماند تعیین شده، با افراد متخلف که بدون در نظر گرفتن قوانین زیست محیطی نسبت به دفع پسماند های خود به صورت غیر بهداشتی اقدام می کنند برخورد قانونی می کنند.
راحتی ادامه داد: ضابطین مکلف هستند مطابق دستور مقام قضایی اقدام نمایند و جهت این امر آنها باید دوره های آموزشی لازم را گذرانده و با قوانین و شیوه نامه های مدیریت پسماند آشنایی کامل داشته باشند.
وی اظهار داشت : ضابطین مکلف هستند به محض اطلاع از وقوع جرم علی الخصوص در جرائم مشهود موضوع را از طریق سلسله مراتب به دادستان اعلام نمایند.
وی خاطر نشان کرد: این اداره با تشکیل جلسات کارگروه پسماند و پیگیری های مستمر حل معضلات پسماند را در رأس امور اجرایی خود قرار داده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار