معاون قضایی دادستان کل کشور در حقوق عامه گفت : بر اساس آمار های غیررسمی حدود ۵۰۰ هزار هکتار زمین بلا تکلیف در کشور داریم به این معنا که این اراضی متعلق به نهاد دولت و بیت المال است .
کد خبر: ۴۶۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 19 July 2017
محمدجواد حشمتی در همایش پیشگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی ملی و عمومی در گرگان از دادستان ها خواست با استفاده از ظرفیت های قانونی که در اختیار دارند شناسنامه دار کردن این اراضی را که اموال بیت المال است در دستور کار خود قرار دهند.

معاون قضایی دادستان کل کشور در حقوق عامه گفت : بر اساس آمار های غیررسمی حدود ۵۰۰ هزار هکتار زمین بلا تکلیف در کشور داریم به این معنا که این اراضی متعلق به نهاد دولت و بیت المال است اما در اختیار بیت المال نیست.

حشمتی افزود: ضابطان عام و خاص ، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی همه ظرفیت های خوبی هستند که دادستان ها می توانند با همکاری آنها در حوزه زمین اقدامات مناسب و مقتضی  انجام دهند .

وی گفت : دادستان ها می توانند بین دستگاه های مختلف هم افزایی ایجاد کنند و از ظرفیت های بالقوه آنان در راستای پیشگیری از زمین خواری و حفظ بیت المال بهره بگیرند.

معاون دادستان کل کشور با بیان این که امید ما برای کنترل پدیده زمین خواری در کشور به دادستان هاست افزود : اگر امروز دیربجنبیم و خوب عمل نکنیم در آینده استان های شمالی هم هوایی برای نفس کشیدن نخواهند داشت .

محمدجواد حشمتی افزود : یکی از مهمترین علل رشد فساد این است که قانون و ضابطه و دستورالعمل در کشور داریم اما به درستی و به موقع به آن عمل نمی کنیم .
منبع: مهر
برچسب ها: اراضی ملی ، بیت المال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار