با وجود بروز برخی حواشی به دنبال لغو رای‌گیری الکترونیکی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی، سرانجام این انتخابات در ساعت ۲۲ جمعه ۳۰ تیر ۹۵، به پایان رسید.
کد خبر: ۴۶۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 22 July 2017
رای گیری هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی که قرار بود ساعت 8 صبح امروز 30 تیرماه در حوزه‌های انتخابیه در سراسر کشور آغاز شود، با حدود 15 دقیقه تاخیر در تهران شروع شد.

این دوره از انتخابات قرار بود در 200 حوزه انتخابیه و به دو صورت الکترونیکی و حضوری از ساعت 8 صبح تا 8 شب انجام شود، اما به دلیل برخی مشکلات فنی ایجاد شده در سامانه رای‌گیری الکترونیکی، هیات نظارت و اجرایی این انتخابات تصمیم بر لغو رای‌گیری الکترونیکی و تمدید آن تا ساعت 22 گرفتند.

در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی 5176 کاندید از شش گروه اعلام شده، تایید صلاحیت شده‌اند و 250 هزار نفر نیز واجد شرایط رای‌دهی از گروه‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و لیسانسیه‌های پروانه‌دار هستند.

گزیده‌ای از اخبار هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی را در زیر می‌خوانید و با کلیک روی لینک هر خبر، متن کامل آن نیز در دسترس خواهد بود:

درباره نتیجه انتخابات تابع تصمیم هیات نظارت هستیم

22:42: وزیر بهداشت در واکنش به برخی از اظهارنظرها درباره لزوم ابطال انتخابات نظام پزشکی با توجه به لغو انتخابات الکترونیکی گفت:‌ تصمیم‌گیری درباره این مسائل  بر عهده هیات نظارت است و تصمیم هیات نظارت برای همه لازم‌الاجراست.

به گزارش ایسنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور پس از انداختن رای خود به صندوق آرا در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به سوال ایسنا درباره اظهارنظرهایی که بعد از لغو انتخابات الکترونیکی مبنی بر ابطال انتخابات صورت گرفت، تصریح کرد: البته پیش از این اتفاق دوستان پیش‌بینی کرده بودند که انتخابات الکترونیکی مشکلاتی را به همراه داشته باشد. از اشکال در برگزاری آن تا احتمال هک‌شدن را پیش‌بینی می کردند و به همین دلیل بود که هیت نظارت تصمیم گرفت انتخابات را از هر دو مسیر الکترونیکی و حضوری برگزار کند.

وی افزود: بر همین اساس تعرفه‌های زیادی در سراسر کشور چاپ شد و محل اخذ رای حضوری هم پیش‌بینی شد و از آنجا که اولین بار بود که قرار بود انتخابات الکترونیکی برگزار شود، پیش‌بینی کرده بودند که انتخابات از هر دو مسیر صورت بگیرد. به همین دلیل در ساعات اولیه رای‌گیری هیات نظارت تصمیم گرفت انتخابات الکترونیکی را به دلیل بروز اختلالات در سامانه و برای حفظ امنیت و صیانت از آرا لغو کند. البته مجریان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید در عین حال توجه کرد که معاونت درمان وزارت بهداشت مجری انتخابات است و این هیت نظارت است که بر حسب قانون می‌تواند تصمیم‌گیری کند. حال هر حکمی هم هیات نظارت بدهد برای همه لازم‌الاجراست. این موضوع درباره  همه مسائل اعم از زمان انتخابات،‌ زمان رای‌گیری و بررسی اعتراضات نتایج انتخابات صدق می‌کند. بنابر این طبیعی است که اگر شکایتی درباره نحوه برگزاری انتخابات دارند و اعتراضی نسبت به این موضوع هست، مانند همه انتخابات‌های دیگر به هیات نظارت منعکس کنند و در نهایت این هیات نظارت است که درباره این مسائل تصمیم‌گیری می‌کند. در این هیت نماینده دادستانی، نماینده وزیر کشور و سه تن از نمایندگان مجلس حضور دارند.

هاشمی گفت: ای کاش می‌توانستند انتخابات الکترونیکی را انجام دهند تا همه آحاد جامعه پزشکی با مشارکت بیشتری در انتخابات نظام پزشکی شرکت می‌کردند. البته آنچه که از حوزه انتخابی گزارش گرفتم موید این موضوع است که استقبال در این دوره بیشتر از دوره‌های دیگر بوده است گرچه از بابت لغو انتخابات الکترونیکی متاسفیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره احتمال تمدید رای‌دهی نیز گفت:‌ همه این مسائل منوط به نظر هیات نظارت است  و آنها حتما در این مورد اطلاع‌رسانی می‌کنند. بر اساس آیین‌نامه و قوانین  نمی‌توان در این‌باره سلیقه‌ای تصمیم گرفت. ممکن است برخی علاقه‌مند به تمدید زمان رای‌گیری باشند و پیشنهاداتی هم از سوی معاونت درمان ارائه شده اما همه اینها منوط به تصمیم هیات نظارت است و آنها هستند که باید پیشنهاد مجری را بپذیرند یا رد کنند.

وزیر بهداشت همچنین گفت:‌ من فکر می‌کنم آنچه که مهم است اجرای قانون است و همه باید تبعیت کنند. مشکل جدی نباید ایجاد شود هرچند که انتخابات می‌توانست به صورت الکترونیکی برگزار شود و این نقطه عطفی برای ما می‌شد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

هاشمی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر تقلب در انتخابات نیز خاطرنشان کرد:‌ هر کسی مسئول حرف خودش است. من هیچ توصیه‌ای در این  زمینه ندارم اما فکر می‌کنم قانون آنقدر واضح است که نیازی به این نیست که خودمان را به زحمت بیندازیم و مشکلی برای خودمان ایجاد کنیم. به هر حال انتخابات برگزار شده و عده‌ای ممکن است معترض باشند. خوشبختانه قانون محل رسیدگی به این اعتراض‌ها را پیش‌بینی کرده است. حال ممکن است تصمیم مرجع قانونی مطابق نظر معترض باشد یا برعکس. باید صبر کنیم و از هر آنچه که هیات نظارت تصمیم گرفت تبعیت کنیم.

وی در باره زمان آغاز شمارش آرا نیز گفت:‌ بلافاصله بعد از پایان زمان رای‌گیری شمارش آغاز خواهد شد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره احتمال سیاسی‌شدن برخی از لیست‌های ائتلافی در نظام پزشکی نیز تصریح کرد:‌ سازمان نظام پزشکی کاملا صنفی است و جامعه پزشکی نگاه سیاسی ندارد. هر چند ممکن است افرادی به برخی دسته‌بندی‌های سیاسی علاقه‌مند باشند اما با توجه به ماموریت جامعه پزشکی که مراقبت از جان بیماران است، طبیعی است که جامعه پزشکی نمی‌تواند سیاسی باشد. من لیست سیاسی در این انتخابات ندیدم.

 عذرخواهی از جامعه پزشکی به دلیل لغو انتخابات الکترونیک نظام پزشکی

19:07: دکتر محمدآقاجانی - معاون درمان وزیر بهداشت و رئیس ستاد اجرایی مرکزی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی- ضمن عذرخواهی از جامعه پزشکی به دلیل اختلال ایجاد شده در سامانه الکترونیک انتخابات و لغو انتخابات الکترونیک گفت: آئین نامه انتخابات این اجازه را به هیات اجرایی داده است که گزینه انتخابات الکترونیک را به روند انتخابات اضافه کند یعنی هیات اجرایی در انتخاب یکی از دو روش حضوری یا الکترونیک و یا تجمیع آنها مختار است.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره زمان آغاز شمارش آرای هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی اظهارکرد: شمارش آراء بلافاصله بعد از ساعت ۲۲ امشب آغاز می‌شود و امیدواریم که بتوانیم تا فردا نتایج را اعلام کنیم.

بازدید قائم مقام و معاون درمان وزیر بهداشت از حوزه انتخابیه انتخابات نظام پزشکی

18:38: دکتر ایرج حریرچی و دکتر محمد  آقاجانی ضمن بازدید از حوزه انتخابیه هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی، رای خود را به صندوق انداختند.

  منتخبان انتخابات نظام پزشکی قداست جامعه پزشکی را برگردانند

16:58:رئیس مجمع خیرین سلامت تاکید کرد که منتخبان انتخابات نظام پزشکی، قداست جامعه پزشکی را برگردانند.

دکتر حسینعلی شهریاری در حاشیه هفتمین دور انتخابات سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: استقبال خوبی از این انتخابات شده است است و امیدواریم عزیزانی منتخب شوند که در درجه اول مدافع حقوق بیماران و بعد مدافع حقوق صنفی باشند تا خدشه‌ای که طی چند سال گذشته بر چهره جامعه پزشکی وارد شد را  بزدایند و قداست آن را برگردانند.

ابطال انتخابات در جریان برگزاری آن، موضوعیت ندارد

16:14: دکتر علی جعفریان - رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ تاکید کرد: با وجود لغو رای‌گیری الکترونیکی، در تهران هیچ مشکلی برای اخذ رای حضوری تا ساعت 10 شب وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در این دوره از انتخابات نظام پزشکی هیچ فرصتی کمتر از دوره‌های قبل نیست؛ هرچند که ممکن است ابهامی برای کاندیداها وجود داشته باشد و درخواست لغو آرای آن را ارائه کنند. مستند آن نیز قانون نظام پزشکی و آئین نامه اجرایی انتخابات است. هیات نظارت بر انتخابات تعیین کننده سلامت آن است و باید تمام فاکتورها را در این زمینه در نظر بگیرد.

جعفریان با تاکید بر اینکه ابطال در جریان انتخابات موضوعیت ندارد، بیان کرد: زمانی که انتخابات تمام شد، می‌توان درباره ابطال آن بحث کرد. ما موظف به رای گیری و اطلاع رسانی تا ساعت آخر هستیم. حتی زمانی که همه نتایج نیز آمد، هیات نظارت می‌تواند تصمیم گیری کند که آیا رای گیری مشروعیت داشته یا خیر؟

شمارش آراء رای‌گیری حضوری، ملاک اعلام نتایج انتخابات نظام پزشکی است

15:44: به دنبال لغو رای‌گیری الکترونیکی در انتخابات نظام پزشکی، رییس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تاکید کرد که نتایج انتخابات تنها بر اساس شمارش آراء رای‌گیری حضوری خواهد بود.

اطلاعیه ستاد اجرائی انتخابات نظام پزشکی درباره اختلال در فرایند انتخابات الکترونیک

15:12: ستاد اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در مورد مشکلات پیش آمده در فرایند انتخابات الکترونیک توضیحاتی را ارایه داد.

دکتر محمد آقاجانی، رئیس ستاد مرکزی اجرایی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که ستاد اجرائی انتخابات نظام پزشکی از یک ماه قبل احتمال بروز مشکل در فرایند رای‌دهی الکترونیکی را در نظر گرفته بود و تمام تمهیدات لازم برای انتخابات حضوری را به طور کامل در 200 حوزه انتخابیه فراهم کرده است.

تشریح تمهیدات انجام شده جهت ادامه رای‌دهی حضوری جامعه پزشکی

14:41: دکتر ایرج حریرچی - سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن توضیح علت لغو رای‌دهی الکترونیکی، تمهیدات پیش بینی شده جهت ادامه رای‌دهی حضوری را تشریح کرد.

به گفته وی، تمهیدات کافی در 200 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده تا کمبودی به لحاظ تعرفه، تعداد صندوق و نیروی اجرایی نباشد و پیش بینی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

دبیرکل هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تاکید کرد: در مجموع مشکلی در زمینه اخذ رای شرکت‌کنندگان در این دوره از انتخابات وجود ندارد و افراد می‌توانند به حوزه‌های اخذ رای مراجعه کنند. در اغلب حوزه‌ها نیز به دلیل فراهم بودن تعداد کافی صندوق‌های اخذ رای، "صف" نداریم و توصیه‌مان آن است که گروه‌های مختلف جامعه پزشکی قبل از ساعات پایانی انتخابات، در محل‌های اخذ رای حضور یابند و رای خود را به صندوق اندازند.

لغو رای‌گیری الکترونیک و تمدید رای‌گیری حضوری

13:59: هیات نظارت و هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در اطلاعیه‌ای، لغو رای‌گیری الکترونیکی در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی را به دلیل اختلالات فنی اعلام کردند.
همچنین تاکید شد که باتوجه به ملغی شدن انتخابات الکترونیک، فرآیند رای گیری حضوری تا ساعت 22 امشب تمدید شد.

گروه پزشکی در صدر رای‌دهندگان

13:24: دکتر صدف علیپور - عضو هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ، آخرین روند برگزاری این انتخابات را تشریح کرد.

وی همچنین درباره تخلفات احتمالی نیز تاکید کرد: ما تا کنون تخلفی ندیده‌ایم. جمعیت شرکت کنندگان نیز نسبت به 8 صبح بیشتر شده است. همانطور که انتظار می‌رفت تعداد رای دهندگان گروه پزشکی بیشتر از سایر گروه‌ها بوده است.

سامانه الکترونیکی انتخابات همچنان مشکل دارد

13:01: در حالی که مسوولان برگزاری این دوره از انتخابات نظام پزشکی تاکید کرده بودند که ازدحام تقاضا، موجب ایجاد اختلال در سامانه الکترونیک این دوره از انتخابات شده و از متقاضیان رای‌دهی الکترونیکی خواسته بودند تا ساعت 12 به این سامانه مراجعه نکنند، اما همچنان اختلال در این سامانه برقرار است و گزارش خبرنگاران ایسنا از حوزه انتخابیه تهران، حاکی از انتقاد شرکت کنندگان و همچنین کاندیداها نسبت به مختل بودن این سامانه الکترونیک است.

قانون نظام پزشکی اصلاح شود

12:54: رئیس جمعیت هلال احمر تعادل در دفاع از حقوق مردم و جامعه پزشکی، اصلاح قانون نظام پزشکی و حمایت از آحاد جامعه پزشکی را از مهم‌ترین اولویت‌ها و ضرورت‌های سازمان نظام پزشکی عنوان کرد.

دکتر امیرمحسن ضیایی در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سازمان نظام پزشکی سازمانی صنفی است که بر خلاف سایر سازمان‌ها و نهادهای صنفی، ماموریتی دو طرفه دارد؛ به طوریکه یک طرف آن مردم و طرف دیگرش ارائه کنندگان خدمت حضور دارند.

لزوم تعامل نظام پزشکی با دستگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت

12:06: دکتر رحمت الله حافظی- رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و کاندید هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی، مهم‌ترین اولویت در سازمان نظام پزشکی آتی را برقراری ارتباطی موثر با دستگاه‌هایی چون وزارت بهداشت دانست و گفت: در سایه این مذاکرات باید مسائل و مشکلات مختلف نظام سلامت را حل کرد که این موضوع با مشارکت گسترده جامعه پزشکی در این انتخابات محقق می‌شود.

وی ادامه داد: به همان علتی که ضرورت دارد تا همه افراد جامعه در یک انتخابات ملی شرکت کنند، همان دلایل را می‌توان به انتخابات سازمان نظام پزشکی نیز تعمیم داد. بنابراین به نظر می‌رسد که اگر جامعه پزشکی حضور چشمگیر و پررنگی در انتخابات داشته باشند، این موضوع در تعامل سازمان با دستگاه‌های ذیربط اهمیت دارد و می‌تواند باعث ارتقای سلامت مردم و جامعه شود.

میزان مشارکت پزشکان تهرانی در انتخابات هفتم

11:57: دبیر هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در تهران تاکید کرد: در حوزه انتخابیه تهران ازدحام نیست و معطلی در مراجعه حضوری نداشته‌ایم.

دکتر حمید عزیزی در حاشیه برگزاری هفتمین دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی ضمن ابراز امیدواری برای حل مشکل سامانه رای‌گیری الکترونیکی انتخابات گفت: وزارت بهداشت قول داده است که تا ظهر سامانه راه‌اندازی شود. تا کنون مشارکت در گروه پزشکان بسیار خوب بوده است. در سایر گروه‌ها نیز به نظر می‌رسد بسیاری از افراد منتظر رای دادن به صورت الکترونیکی هستند، اما در مجموع آمار مشارکت لحظه به لحظه در حال افزایش است.

اعتبار جامعه پزشکی به آنها بازگردانده شود

11:54: یک کاندیدای هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی، مهم‌ترین چالش و اولویت سازمان نظام پزشکی را باز گرداندن اعتبار جامعه پزشکی عنوان کرد.

دکتر ایرج فاضل - وزیر اسبق بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به مهم‌ترین چالش سازمان نظام پزشکی و مهم‌ترین اولویت کاری سازمان در دوره پیش رو گفت: مهم‌ترین چالش سازمان نظام پزشکی، باز گرداندن اعتبار جامعه پزشکی به آنهاست. همچنین محکم کردن جایگاه پزشک از اهمیت اساسی برخوردار است و جایگاه حرفه‌ای پزشکی باید به شرایط سابقش باز گردد؛ چرا که حرفه پزشکی بسیار مقدس بوده و کار پزشک بسیار شرافتمندانه است.

ائتلاف‌های انتخابات نظام پزشکی، سیاسی و غیرحرفه‌ای فعالیت نکنند

11:51: دکتر تقی نوربخش - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و کاندید شرکت در این دوره از انتخابات نظام پزشکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر چه حضور پزشکان در انتخابات حداکثری باشد و شاهد خرد جمعی باشیم، این سازمان انتخاب صحیح‌تری خواهد داشت. خوشبختانه امسال رای دهی الکترونیک نیز مد نظر قرار داده شده، اما متاسفانه تا کنون به دلیل اشکالات تکنیکی امکان آن فراهم نشده است.

وی ادامه داد: در ادوار گذشته هشت تا 12 درصد از جامعه پزشکی در این انتخابات شرکت می‌کردند. تصور می‌شد که با وجود فراهم شدن رای گیری الکترونیکی امسال، وضعیت بهتر باشد، اما تا کنون فقط به صورت حضوری برگزار شده است.

این کاندیدای انتخابات نظام پزشکی با تاکید بر اینکه ائتلاف‌های حاضر در انتخابات باید صنفی باشند، نه سیاسی و غیرحرفه‌ای افزود: چتر سازمان نظام پزشکی باید روی سر همه پزشکان و با تمام عقاید باشد. ائتلاف‌ها اگر ماهیت خود را به سیاسی تبدیل کنند، نمی‌توانند جامعیت لازم را داشته باشند. در دوره‌های قبلی انتخابات نیز این ائتلاف‌ها حضور داشتند، اما به دلیل گسترده نبودن فضای مجازی، کمتر دیده می‌شدند.

حضور رییس کل نظام پزشکی در هفتمین دوره انتخابات این سازمان

درخواست رییس کل سازمان نظام پزشکی از گروه‌های مختلف پزشکی

11:47: دکتر علیرضا زالی -رییس کل سازمان نظام پزشکی با حضور در حوزه انتخابیه تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره بر ضرورت حضور جامعه پزشکی در این انتخابات گفت: همانطور که بارها اعلام شده است، سازمان نظام پزشکی یکی از بزرگترین نهادهای صنفی مستقل در حوزه اجتماعی و مدنی و به ویژه حوزه سلامت کشور است و پیشینه آن به بیش از نیم قرن می‌رسد. آنچه که به سازمان نظام پزشکی اعتلا می‌بخشد حضور و تشریک مساعی حداکثری جامعه پزشکی در انتخابات این سازمان است که این کار نمادی از حضور مسئولانه جامعه پزشکی برای انتخاب سکانداران آتی این سازمان مهم صنفی و حرفه‌ای در کشور است.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و قانون مترقی این سازمان که مصوب سال 83 بوده از ظرفیت‌های استثنائی برخوردار است که به طور خاص از نظر تقنینی و حقوقی می‌تواند ظرفیت‌های زیادی را برای این سازمان ایجاد کند.

زالی ادامه داد: در سال‌های آتی باید تلاش شود که سازمان نظام پزشکی کماکان یک نقش اثرگذار در حوزه سلامت ایفا کند. باید توجه کرد که سازمان نظام پزشکی از نظر قانون مشکلی ندارد و این قانون به اندازه کافی مترقی است اما به دلایل متعددی بخش‌های زیادی از آن به فعلیت نرسیده است و امیدواریم با همدلی، همگرایی و انسجامی که ایجاد می‌شود بتوانیم به سمتی حرکت کنیم تا این قانون مترقی در همه ابعاد به فعلیت در آید. در عین حال آنچه که به نظام پزشکی اعتبار می‌بخشد، حضور افراد با بالاترین آراء است؛ چرا که پشتیبانی آراء جامعه پزشکی می‌تواند نمادی از یک حرکت جمعی برای رسیدن به اهداف و رسالت‌های مهم مندرج در قانون نظام پزشکی باشد.

تمدید انتخابات تا ساعت 22 در صورت لزوم

11:19: دکتر علی جعفریان -رییس کمیته اجرایی انتخابات نظام پزشکی با اشاره به اختلال ایجاد شده در سامانه الکترونیکی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی، گفت: امیدواریم سامانه الکترونیکی انتخابات تا ظهر فعال شود.

وی ادامه داد: طبق قانون انتخابات نظام پزشکی می‌تواند 14ساعت ادامه داشته باشد. بر این اساس در صورت لزوم انتخابات تا ساعت 22 تمدید خواهد شد.
هفتمین دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی

نظام پزشکی عهده‌دار روابط صحیح میان پزشک و بیمار است

11:13: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان نظام پزشکی در آینده حفظ انتظام حوزه پزشکی است و باید از هر گونه تنش و چالش در این حوزه جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، دکتر نوبخت در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه امروز شاهد یکی از جلوه‌های زیبای دموکراسی هستیم، گفت: امروز جامعه پزشکی در سراسر ایران پای صندوق های رای می‌آیند و برای منتخبین خودشان اعلام نظر می‌کنند.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی اساسا عهده دار تنظیم روابط صحیح میان پزشک و بیمار بوده و همچنین حافظ منافع پزشکان و بیماران است و انتظام امور پزشکی را بر عهده دارد و باید بسیاری از برنامه‌ها را تنظیم کند. بر همین اساس طبق قانون، شورای عالی نظام پزشکی حکم قوه مقننه را در حوزه پزشکی را پیدا می‌کند و رای شورای عالی نظام پزشکی برای دستگاه‌های ذیربط در قسمت اجرا و بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و افراد شاغل در این حرفه ناقض است.

تشکیل ائتلاف‌های متعدد در هفتمین دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی

11:05: دکتر ایرج خسرونیا _ کاندیدای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی و رئیس انجمن متخصصان داخلی تشکیل ائتلاف‌های متعدد در این دوره از انتخابات را مثبت خواند.

کاندید هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی همچنین اضافه کرد: تشکیل ائتلاف‌های متعدد در این دوره از انتخابات خوب است و امیدواریم که از همه گروه‌ها انتخاب شوند.

تذکر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی نسبت به حضور کاندیداها یا نمایندگان آنها در حوزه‌های انتخابیه

10:49: رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی نسبت به حضور برخی از کاندیداها یا نمایندگان آنها در حوزه‌های انتخابیه، تذکر داد.

دکتر محمدحسین قربانی - رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به دکتر آقاجانی - معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی آورده است:« با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر حضور تعدادی از کاندیداها یا نمایندگان آنها در حوزه‌های انتخابیه تاکید می‌گردد به غیر از حضور برای رای دادن، هر گونه حضور کاندیداها یا نمایندگان آنها در محل حوزه رای‌گیری تحت هر عنوان ممنوع و از مصادیق بارز تخلفاتی می‌باشد و مسئولین اجرایی مکلف به راهنمایی این افراد به خارج از حوزه هستند.»
حضور وزیر علوم در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی

حضور قدرتمند نظام پزشکی، حلال مشکلات مردم و جامعه پزشکی است

10:25: وزیر علوم با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی مدافع حقوق پزشکان و مردم است، گفت: حضور قدرتمند این سازمان می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم و جامعه پزشکی را حل کند.

به گزارش ایسنا، دکتر فرهادی - متخصص گوش، حلق و بینی با شرکت در هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی تشکیلاتی مربوط به جامعه پزشکی و به نوعی یک تشکل صنفی و حاکمیتی محسوب می‌شود.

وی افزود: این سازمان از یک سو مدافع حقوق جامعه پزشکی و مسوول نظارت بر آنهاست و از طرفی مدافع حقوق مردم به عنوان بیماران محسوب می‌شود.

اشکال در سامانه الکترونیک انتخابات هفتم سازمان نظام پزشکی

10:06: رییس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت خطاب به اعضای سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که با توجه به ترافیک ساعات اولیه و مشکلات ایجاد شده در سامانه الکترونیک، برای شرکت در انتخابات نظام پزشکی از این طریق، تا ساعت ١٢ به سامانه مذکور انتخابات مراجعه نکنند.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، رأی گیری حضوری در ٢٠٠ حوزه انتخابیه از ساعت ٨ صبح آغاز شده است و طبق برنامه اولیه ادامه دارد.

 

روسای دانشگاه‌ها، تخلفات احتمالی را مکتوب گزارش کنند

09:44: دبیر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام پزشکی تاکید کرد که روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، تخلفات احتمالی را به صورت مکتوب و مستند به هیات نظارت شهرستان‌ها ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در نشست خبری انتخابات نظام پزشکی که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، بیان کرد سلامت انتخابات با نظارت دقیق امکانپذیر است و تمام قوانین و مقررات باید به دقت اجرا شوند.

وی تاکید کرد: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید هر تخلفی را به صورت مکتوب و مستند به هیئت نظارت شهرستان‌ها ارسال کنند.

نشست خبری ستاد مرکزی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی

تضمین امنیت آرا پزشکان

09:34: دکتر ایرج حریرچی - سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد که بالاترین تمهیدات امنیتی برای صیانت از آرا پزشکان در هفتمین دوره از این انتخابات، صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال جامعه پزشکی توصیه می‌کنیم که یک ساعت بعد از دریافت شناسه رای خود را ثبت کنند.

حریرچی سطح امنیت این دوره از انتخابات نظام پزشکی و همچنین رای‌دهی الکترونیکی را بسیار بالا خواند و گفت: سازمان پدافند غیر عامل و سایر سازمان‌های ذیربط در تامین امنیت انتخابات مشارکت کرده‌اند و بالاترین تمهیدات امنیتی اتخاذ شده است.
 

ازدحام در رای‌دهی الکترونیکی این دوره از انتخابات نظام پزشکی

09:13: دکتر محمد آقاجانی - رییس هیات اجرایی مرکزی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی، روند برگزاری این دوره از انتخابات را تشریح کرد.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از انتخابات به صورت الکترونیکی و حضوری افزود: اعلام نتایج انتخابات به فردا موکول شده است. بعد از آن نیز هیات مدیره‌های شهرستان‌ها تشکیل و شورای مرکزی نظام پزشکی را ایجاد می‌کنند و پس از انجام مراحل مربوط به انتخاب رییس کل، تلاش بر آن است که در روز اول شهریور ماه و همزمان با روز پزشک، رییس کل سازمان نظام پزشکی به صورت رسمی معرفی شود و در مراسمی حکم خود را دریافت کند.

وی همچنین اضافه کرد: برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیک تجربه جدیدی است و در ساعت اولیه آغاز انتخابات، با ازدحام مراجعه کننده در سراسر کشور روبرو بودیم. امیدواریم در ساعات آتی نیز این ازدحام به مرور کمتر شود و رای‌دهی طبق روال صورت گیرد.

08:17: هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در حالی در محل پردیس شمالی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد که از حدود ساعت ۸ صبح تعدادی از اعضای سازمان نظام پزشکی پشت درهای سالن‌های محل اخذ رای منتظر بودند.

سایر حوزه‌های انتخابیه در شهرستان‌ها نیز رای‌گیری از گروه‌های مختلف پزشکی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

طبق اعلام ستاد اجرایی هفتمین دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی، رای‌گیری تا ساعت هشت شب ادامه خواهد داشت.

در این دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی که به دو صورت الکترونیک و حضوری برگزار می‌شود، 250 هزار نفر واجد شرایط رای‌دهی از  شش گروه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و لیسانسیه‌های پروانه‌دار حضور دارند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار