رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: این شهرستان یکی از بزرگترین نهالستان های منابع طبیعی را دارا می باشد که توسعه آن در گرو تخصیص اعتبارات لازم است.
کد خبر: ۴۶۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 22 July 2017
علی خلیلی افزود: این نهالستان که در مساحتی حدود 12هکتار احداث شده است در حال حاضر بعنوان بزرگترین نهالستان منابع طبیعی در شرق استان تهران مطرح می باشد که تاکنون توانسته با تولید بیش از 260 هزار اصله نهال گلدانی و زمینی نهالهای مورد نیاز منابع طبیعی استان تهران و شهرستانهای مجاور را تا حدودی تأمین کند.
وی با بیان اینکه این نهالستان ظرفیت های لازم را برای تولید نهال به میزان بیش از 2میلیون اصله دارد اظهار داشت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم و تکمیل زیرساخت های مورد نیاز این نهالستان می تواند به یکی از مهمترین و بزرگترین نهالستان های کشور تبدیل شود و نیاز بخش بزرگی از استان های دیگر را برای کاشت نهال تأمین کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند به برخی گونه های تولید شده در این نهالستان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: گونه های تولید شده در این نهالستان شامل گردو، زبان گنجشک، تبریزی، صنوبر، اقاقیا، عرعر، سرو نقره ای، سرو خمره ای، داغداغان، کاج سیاه، بادام، بنه، زرشک، افرای سیاه، ارغوان و زیتون تلخ است که با توجه به شرایط اقلیمی منطقه سازگاری فراوانی با شرایط کوهستانی داشته و قابلیت کشت در استان های دامنه جنوبی البرز را دارند.
خلیلی یادآور شد: در حال حاضر تعداد 140هزار اصله نهال تولید شده در این نهالستان آماده انتقال به اراضی مستعد کاشت می باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار