یک منتخب شورای پنجم از تشکیل تیمی برای مذاکره با گزینه های انصراف داده از جمع گزینه های نهایی برای شهرداری تهران خبر داد.
کد خبر: ۴۶۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 22 July 2017
حسن خلیل آبادی، با اشاره به جزییات جلسه امروز منتخبین شورای پنجم گفت: هنوز انصراف افرادی مانند آقایان بی طرف یا شریعتمداری قطعی نشده و قرار است تیمی از شورای پنجم با این افراد مذاکره کرده تا انصراف خود را پس بگیرند و هر هفت نفر برنامه خود را به شورا ارائه دهند.

وی ادامه داد: اگر افرادی که انصراف دادند، تاکید داشته باشند تا در ترکیب دولت باقی بمانند باز هم گزینه ها برای انتخاب کم نیست و ما کمبود گزینه نداریم.

خلیل آبادی در پاسخ به این پرسش که اگر گزینه هایی که دارای رای بالا هستند انصراف داده و تنها گزینه هایی با رای محدود باقی بمانند، باز هم شورای پنجم قصد ندارد گزینه های جدیدی را مطرح کند، گفت: امیدواریم این اتفاق نیفتاد اما تمام گزینه هایی که مطرح شدند محترم هستند و از میان آنها رای گیری خواهیم کرد.

این منتخب شورای پنجم درخصوص میثاق نامه ای که شهردار آینده تهران باید به آن پایبند باشد، اظهار کرد: این میثاق نامه توسط کمیسیون موقت حقوقی در حال بررسی است و امروز چند بند آن مطرح شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که شنیده شده بر اساس میثاق نامه شهردار آینده تهران باید معاونین و شهرداران مناطق را با تایید شورا انتخاب کند و این موضوع شائبه سهم خواهی ایجاد می کند، گفت: چنین برداشتی درست نیست، قرار است شهرداری که بناست انتخاب شود تیم کاری خود را به شورا معرفی کند؛ همانطور که دولت برای کابینه خود از مجلس رای اعتماد می گیرد. شورا نیز برای اجرای دقیق تر نظارتی خود قصد دارد به طور کلی با تیم کاری شهردار آینده آشنا شود زیرا این پست کار معمولی نیست و باید با تیمی کارآمد آن را به سرانجام رساند. این بند نه به قصد لابی و گرفتن امتیاز بلکه برای نظارت بر انتخاب و انتصابات دقیق و درست در شهرداری پیش بینی شده است.

خلیل آبادی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه در شورای چهارم در سال اول از سوی رئیس کمیسیون سلامت پیشنهاد شد لایحه ای از سوی شهرداری برای تعیین شاخص های شهردارن مناطق و معاونین شهردار تدوین شود، آیا شورای پنجم نیز قصد چنین کاری دارد، گفت: منتخبان شورای پنجم برای شهردار شاخص تعیین کردند و حتما چنین شاخص هایی باید برای شهرداران مناطق اعمال شود و اینطور نیست که شورا شهرداری انتخاب و رها کند بلکه شهرداری و شورا باید به فکر پیشرفت تهران و حل مشکل و خدمات رسانی به شهروندان باشند.

این منتخب شورای پنجم درخصوص ترکیب احتمالی هیات رئیسه شورا گفت: هنوز وارد این بحث نشده ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار