کد خبر: ۴۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 11 June 2015
گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوع از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

نمایشگاه گروهی دانشجویان رشته نقاشی دانشگاه سوره با عنوان «پرتره، فیگور، زندگی» برپا می‌شود. هشت بانوی جوان هنرمند در این نمایشگاه هریک به زبان ویژه‌ی خود درونیات و تنهایی انسان را به‌صورت پرتره و فیگور به نمایش گذاشته که گاه این پرتره‌ها و فیگورها به سبک اکسپرسیونیسم و با تکنیکی که این عامل را تشدید می‌کند، نشان داده شده‌اند.

در این نمایشگاه آثار عطیه توکل، پونه حسینی، نسترن تبریزی، عطیه گلاب، ستایش بناساز، سارا طبیب، مهسا آذربهرام و مهتاب طلا به نمایش درخواهد آمد. ابعاد تقریبی آثار بین 70 تا 120 است و طراحی‌ها در ابعاد 30 در 40 ارائه و به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه ساعت 17 روز جمعه، 22 خردادماه، در گالری «پندار» به نشانی میدان انقلاب، خیابان جمالزاده شمالی، نرسیده به بلوار کشاورز، کوچه نیلوفر، شماره 38، واحد 2 افتتاح می‌شود و تا یک هفته میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری راه ابریشم

نمایشگاهی از عکس‌های موبایلی مستند خیابانی از 14 عکاس برگزار می‌شود.در این نمایشگاه عکس‌هایی از آکو سالمی، الیف سویاباتماز، امیر نوا، بهروز مهری، حامد فرهنگی، خشایار جوانمردی، علی کاظمی، علیرضا صوت‌اکبر، فواد اشتری، مجید سعیدی، محمد امیرصفری، مسعود قرایی، مهران میرزایی، و نسام کشاورز به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه «چارگوش» از 22 خرداد تا اول تیرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «راه ابریشم» به نشانی خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، شماره ۱۰۳، واحد ۲ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری شنبه‌ها و تعطیلات عمومی تعطیل است.

موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه آثار حجمی، تابلو نقاشی و چیدمان بیژن بصیری با عنوان «مطلق» و آثار تابلوهای نقاشی مهرداد صدری با عنوان «در بودن با خویشتن و جهان» 24 خردادماه ساعت 6 بعدازظهر با حضور هنرمندان، استادان و مقامات فرهنگی - هنری در موزه هنرهای معاصرتهران افتتاح می‌شود.در این نمایشگاه 50 اثر نقاشی از مهرداد صدری و 15 مجموعه آثار چیدمان نقاشی و حجمی از بیژن بصیری به نمایش درمی‌آید.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در افتتاحیه نمایشگاه روز یکشنبه 24 خردادماه ساعت 6 بعدازظهر به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس بگیرند.

فرهنگسرای نیاوران

مجموعه عکس‌های محمد خوشرو از بارگاه نورانی حضرت امام علی (ع) که شامل دست‌کم ٣٤ تصویر ناب و تابه‌حال دیده‌نشده از این آستانه مبارکه است، ٢٢ خردادماه به تماشا درمی‌آید.

در کنار این ٣٤ تصویر، حدود ١٦ عکس برگزیده‌ از مجموعه نفیس کتاب «سجده صاحب‌نظران» نیز روی دیوار گالری می‌رود که سال ١٣٩٠ با روایتگری عکس‌های محمد خوشرو و به همت موسسه توسعه ایرانیان در ٢٥٠ صفحه به زیور طبع آراسته شد و حال برخی از آن‌ها به نمایش درمی‌آید.

این نمایشگاه عصر جمعه ٢٢ خرداد در فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، روبه‌روی پارک نیاوران آغاز به کار می‌کند.

گالری مس‌نگار

نمایشگاه «مِهرساخته‌هایی از سیم و زر و سنگ» سومین نمایشگاه آثار لادن کمالی‌آزاد و دخترش بانی اخوین است که هنر طراحی و ساخت زیورآلات را با مِهر مادری و دختری و محبتی که پیوندشان داده‌ است، می‌آمیزند. آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه ظریف و بی‌نقص ساخته شده‌اند و طرح آن‌ها از نقش و نشان‌هایی از دل طبیعت و طرح‌ها و الگوهای بصری اصیل ایرانی که شیوه خاص این دو بانوی هنرمند در طراحی است، الهام گرفته شده‌اند.

نمایشگاه «مِهرساخته‌هایی از سیم و زر و سنگ» پنج‌شنبه، 21 خردادماه، از ساعت ۱۶:۳۰ افتتاح می‌شود و به مدت سه روز در گالری «مس‌نگار» واقع در مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره 5 به نشانی تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم برپا خواهد بود.

گالری لاله

نمایشگاه آثار شاگردان «هانیبال الخاص» در سالگشت 85 سالگی تولدش در نگارخانه لاله برگزار می‌شود. این نمایشگاه با همکاری فرزند او، بونا الخاص، انجمن نقاشان ایران و نشر نظر برگزار خواهد شد و هدف از آن زنده نگه‌داشتن یاد این هنرمند و تقدیر از زحمات و کوشش فرهنگی هنری‌اش، بویژه در امر آموزش هنر است. «الخاص» علاوه بر فعالیت مستمر در حوزه نقاشی، تا آخرین روزهای حیاتش در حوزه ادبیات و نقد نیز فعال بود.

برخی از هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد عبارتند از: رضا بانگیز، بهرام دبیری، رزیتا شرف‌جهان، ترانه صادقیان، نیلوفر قادری‌نژاد، احمد وکیلی، علی ندایی، ناصر محمدی، مسعود سعدالدین، کتایون مقدم، هادی ضیاءالدینی و حامد صحیحی.

آیین گشایش نمایشگاه جمعه 22 خرداد ساعت 16 تا 20 در نگارخانه لاله برگزار خواهد شد و نمایشگاه تا 31 خرداد به‌جز روزهای تعطیل در تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله، نگارخانه لاله برپا خواهد بود.

گالری عقیلی

«لادن مشیرفاطمی» نمایشگاهی از آثار نقاشی‌اش با عنوان «نبض طبیعت» را برپا می‌کند.مشیرفاطمی در این نمایشگاه آثار آبرنگ خود را که بیشتر از طبیعت و طبیعت بی‌جان سرچشمه گرفته‌اند، به‌نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه این هنرمند از 22 خرداد به مدت یک هفته از ساعت 16 تا 20 در گالری عقیلی به نشانی شهرک غرب (قدس)، خیابان سیمای ایران، روبه‌روی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر فروردین، شماره 12 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

مترو چهارراه ولیعصر (عج)

نمایشگاهی گروهی از آثار عکاسان حامی محیط زیست با عنوان «تنوع زیستی، شریان زندگی» در ایستگاه مترو و زیرگذر متروی ولیعصر (عج) برگزار شد.این نمایشگاه به‌مناسبت پنجم June و گرامی‌داشت هفته جهانی حفاظت از محیط زیست، پس از دیدار ریاست جمهوری از این سازمان با همت عکاسان «پایگاه عکس چیلیک» و همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران برپا شده است.

این نمایشگاه دربرگیرنده 35 قطعه عکس از 32 عکاس حامی محیط زیست است که نماهایی متنوع از عنوان نمایشگاه را در قاب عکس رو در روی شهروندان متروسوار قرار داده‌اند.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه گروهی عکس «تنوع زیستی، شریان زندگی» می‌توانند از 17 تا 26 خردادماه به زیرگذر متروی ایستگاه ولیعصر (عج) واقع در خیابان انقلاب اسلامی، تقاطع خیابان حضرت ولیعصر (عج)، راهروی ارتباطی ایستگاه، مراجعه کنند.

گالری نوایی

تعدادی از آثار هنرمندان بنام معاصر ایران برای فروش به‌نمایش گذاشته شدند. در این نمایشگاه حدود 35 اثر در سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. این آثار در زمینه‌های پاستل، آبرنگ روی بوم، کاهگل روی بوم و خوشنویسی هستند و از آثار هنرمندان و بزرگان هنر معاصر ایران به‌شمار می‌روند.

در این نمایشگاه، آثاری از زنده‌یاد علی‌اکبر صنعتی، پرویز ذی‌نوری، محمدرضا نجف‌زاده، جمال‌الدین طبسی‌نژاد، مهدی رضاییان، علی نوروزی، سیاوش مظلومی‌پور و ... به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از اول خرداد تا نیمه‌ مردادماه از ساعت 16 تا 20 (روزهای ماه مبارک رمضای از ساعت 16 تا 19) در گالری «نوایی» به نشانی زعفرانیه، خیابان آصف، بالاتر از میدان اعجازی، پارک ریحانه، سرای محله زعفرانیه، طبقه همکف، میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

خانه عکاسان ایران

تعدادی از عکس‌های دیده‌نشده‌ی از ارتحال امام خمینی (ره) در نمایشگاه «سرو خرامان» به‌نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه 36 اثر از 10 هنرمند عکاس کشور به نام‌های اصغر آهار، حافظ احمدی، حمیدرضا حسن‌زاده، یوسف گرامی، علی کاوه، فتح‌الله محمودی، اکبر منصور فلاح، علی حاتمی، جواد سیدآبادی و ابراهیم نبی‌پور روی دیوار گالری رفته است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از 10 تا 27 خردادماه از ساعت 9 تا 18 به نشانی انتهای خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی، خانه عکاسان ایران، گالری شماره 1 مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88892010 تماس بگیرند یا به سایت www.iranipic.ir مراجعه کنند.

گالری بوم

آثار نقاشی سه هنرمند نقاش با رویکردی رمانتیک به محیط و طبیعت گشایش یافته است. نمایشگاه «لایه‌های انتزاع» شامل آثار نقاشی همایون سلیمی، هادی جمالی و رضا خدادادی است. آن‌ها در عین سبک انتزاعی آثارشان، نوعی شاعرانگی و رویکردی رمانتیک به محیط اطراف و طبیعت دارند که آن را در پهنه بوم‌های بزرگ بازتاب داده‌اند.

نمایشگاه «لایه‌های انتزاع» تا ١٢ تیر در گالری «بوم» واقع در خیابان ولیعصر، بالاتراز نیایش، کوچه ارمغان غربی، شماره ١١ برپا است.

موزه عکسخانه شهر

این روزها نمایشگاهی با عنوان «صد سال خاطره» در موزه عکسخانه شهر برپا شده که مجموعه‌ای از عکس‌های عکاسان معروف و تأثیرگذار دوره قاجار را در آن می‌توان دید. این نمایشگاه شامل 30 قطعه از عکس‌های کمتر دیده‌شده‌ی عبدالباقی همدانی، آقارضا عکاس‌باشی (عکاس دوره ناصرالدین‌شاه)، آنتوان سوریوگین، والری انگلیسی، آدله اتریشی و ارنست هولتسر آلمانی است.

نمایشگاه «صد سال خاطره» از 27 اردیبهشت تا 30 خردادماه میزبان علاقه‌مندان به عکس‌های قدیمی در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌ شیراز، بوستان بهار‌ شیراز است. ساعت بازدید روزهای شنبه تا چهارشنبه 9 تا 13، 14 تا 19 و پنج‌شنبه‌ها 9 تا 13 است. این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه و بیستمین سال گشایش موزه عکسخانه شهر برگزار شده است.

نگارخانه اثر

تازه‌ترین آثار بابک روشنی‌نژاد در نگارخانه «اثر» با نمایش شش تابلوی نقاشی در ابعاد بزرگ و یک مجسمه برپا شده است. در متنی که برای دعوت از مردم برای دیدن «به چپ چپ» منتشر شده، آمده است: «این مجموعه همچون سایر آثار بابک روشنی‌نژاد حاصل نگاه او به مقوله فرهنگ و فلسفه علوم اجتماعی است که با تأکید همیشگی‌اش بر عمل نقاشی و قدرت بیان دیداری آن در ایجاد ارتباط به روش نقاشانه خاصش خلق شده است».

نمایشگاه «به چپ چپ» از 11 اردیبهشت‌ماه تا 29 خرداد در نگارخانه «اثر» واقع در خیابان برفروشان، روبه‌روی خانه هنرمندان، پلاک ١٦ برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند به‌جز شنبه‌ها هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ بعدازظهر (جمعه‌های غیرافتتاحیه ١٦ تا ٢٠) از این آثار دیدن کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار