سرپرست کمیته امداد قرچک گفت: کودکان کمتر از شش سال مبتلا به سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد قرچک از بسته‌های حمایتی بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۴۶۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 23 July 2017
محمدرضا غضنفری، با اشاره به سوءتغذیه کودکان اظهار داشت: سوءتغذیه کودکان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر با آن روبه‌رو هستند؛ از این‌‌رو کمیته امداد توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه ماهیانه سبد کالا تحویل خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به سوءتغذیه می‌شود افزود: خانواده‌های دارای کودکان کمتر از شش سال مبتلا به سوءتغذیه با مراجعه به فروشگاه‌هایی که طرف قرارداد برای این طرح هستند، می‌توانند سبد غذایی خود را تهیه کنند.

سرپرست کمیته امداد قرچک گروه هدف در طرح تغذیه کودکان دچار سوءتغذیه را افراد کمتر از شش سال خواند و بیان کرد: هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از آن باید حداقل در دو دوره شش ماهه تحت حمایت طرح قرار گیرد، تا مراتب پایش رشد آن به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوءتغذیه با تأیید مراکز بهداشتی و درمانی پس از مهلت یک ساله محرز شود.

غضنفری با بیان اینکه با اجرای این طرح از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی کودکان در آینده جلوگیری می‌شود تصریح کرد: طرح کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از شش سال توسط این نهاد با هدف ارتقاء وضعیت تغذیه کودکان مبتلا به سوءتغذیه در خانواده‌های نیازمند، افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد جامعه هدف در زمینه تغذیه صحیح و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، توسعه دانش و مهارت مادران در زمینه الگوی تغذیه مناسب، تغذیه و رشد کودک در نظر گرفته ‌شده است.

وی تأکید کرد: شناسایی کودکان کمتر از شش سال دچار مشکل سوءتغذیه توسط خانه‌های بهداشت و با همکاری این نهاد در سطح شهرستان انجام می‌شود، و از آنجایی که تعداد زیادی از این کودکان تحت حمایت کمیته امداد نیستند، سیاست‌های این نهاد به سمتی پیش می‌رود که با غربالگری و معرفی مددجویان به مراکز بهداشت و تأییدیه سوءتغذیه، این کودکان توسط مراکز بهداشت، اولویت دریافت خدمات سوءتغذیه با مددجویان تحت حمایت این نهاد باشند.

سرپرست کمیته امداد قرچک در پایان با اشاره به لزوم مراقبت از سوءتغذیه خاطرنشان کرد: سوءتغذیه از جمله بیماری‌هایی است که نیاز به بررسی و مراقبت بیشتری دارد، که عدم کنترل این بیماری عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار