شهردار دماوند از راه‌اندازی پایانه مسافری برون‌شهری دماوند خبر داد و گفت: شهروندان استقبال خوبی از اتوبوس‌های شهری نمی‌کنند.
کد خبر: ۴۶۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 23 July 2017
عباس صفری امروز در دماوند، با اشاره به راه‌‌اندازی پایانه مسافربری برون‌شهری دماوند اظهار کرد: به‌زودی خط مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌های برون شهری دماوند از بلوار آیت‌الله خامنه‌ای گیلاوند به پایانه مسافربری در نزدیکی مسکن مهر امام رضا (ع) جابه‌جا می‌شود.

وی ادامه داد: با تأمین خط تاکسی از میدان امام رضا (ع) گیلاوند به پایانه مسافربری برون‌شهری دماوند، جابه‌جایی مسافران نیز انجام می‌شود و به زودی شاهد این امر خواهیم بود.

شهردار دماوند تصریح کرد: احداث پایانه مسافربری برون‌شهری دماوند با اقداماتی شامل زیرسازی، آسفالت و جدول‌گذاری، اعتباری بالغ‌بر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشت.

صفری افزود: این پایانه برایجابه‌جایی مسافران رودهن، تهران و به طور کلی برون‌شهری بوده و این طرح از خدماتی است که در جهت کاهش معضل ترافیک دماوند اجرایی می‌شود.

شهردار دماوند گفت: برای احداث پایانه مسافربری حوزه بخش مرکزی دماوند با توجه به بودجه مناسب حمل و نقل که به این شهر تعلق گرفته و همچنین برای اجرای طرح پارک‌بانان و پارکینگ خودورها در انتظار صدور مجوز از طرف شوراها هستیم تا اقدامی برای کاهش بار ترافیک در دماوند انجام شود.

صفری تصریح کرد: ۴۰۰ دستگاه تاکسی در خطوط میدان امام رضا (ع) به میدان ۱۷ شهریور، میدان امام رضا (ع) به شهرک ولی‌عصر (عج)، بخش مرکزی و داخلی شهر دماوند فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص اماکن راه‌اندازی اتوبوس‌های شهری در آینده در دماوند افزود: در نشست‌های مختلفی این موضوع در دستور کار قرار گرفت؛ اما تا زمانی که عرض خیابان‌های دماوند این‌گونه باشد، امکان راه‌اندازی اتوبوس‌های شهری وجود ندارد؛ در مسیر بلوار شهید بهشتی حتی امکان دور زدن اتوبوس نیست.

شهردار دماوند خاطرنشان کرد: شاید به مرور زمان بتوانیم خطوط اتوبوس شهری را برای سایت مسکن مهر و بلوار بعثت راه‌اندازی کنیم؛ اما با توجه به عرض کم خیابان‌های دماوند، در حال حاضر این امکان وجود ندارد و شهروندان استقبال خوبی از اتوبوس‌های شهری نخواهند داشت.

صفری اضافه کرد: در دماوند مسیرها کوتاه بوده و تعداد مسافران زیاد نیست؛ اما در شهرهای کلان با توجه به جمعیتی که دارند، می‌طلبد حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند.
منبع: فارس
برچسب ها: دماوند ، پایانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار