معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به راه‌اندازی سیستم درمان پیشرفته سکته‌های مغزی و قلبی در کشور، ماموریت موتورآمبولانس‌ها هنگام حضور بر بالین بیمار را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۶۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲ 24 July 2017
 دکتر محمد آقاجانی در مراسم افتتاح ۲۰۰ دستگاه موتورآمبولانس مجهز برای شهر تهران گفت: امروز مراسم راه‌اندازی اولین گروه از آمبولانس‌های موتوری در شهر تهران است، ما در تهران به ۷۴۷ آمبولانس نیاز داریم و این در حالی است که اکنون تنها ۱۸۵ آمبولانس در تهران فعال است.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی در تهران برای رسیدن آمبولانس‌ها به محل حادثه گفت: بنابراین برای مقابله با مشکل ترافیک و کمبود آمبولانس، ناوگان آمبولانس موتوری را راه‌اندازی می‌کنیم تا سرعت رسیدن به حوادث را داشته باشیم.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه ۶۴ درصد ماموریت‌های اورژانس تهران که سالانه شامل ۵۲۹ هزار ماموریت هستند، به درمان در محل نیاز دارند، افزود: بنابراین در این ماموریت‌ها نیازی به انتقال افراد به بیمارستان نیست و موتورآمبولانس‌ها می‌توانند این ماموریت‌ها را انجام دهند.

آقاجانی همچنین گفت: از دی‌ماه سال گذشته سیستم درمان پیشرفته سکته‌های مغزی و قلبی را راه‌اندازی کرده‌ایم تا بیمارانی که دچار مشکل قلبی و مغزی می‌شوند، کد ویژه‌ای برایشان تعیین شود و از آنها در محل نوار قلبی گرفته شده و به دیسپچ ارسال شود.

وی با بیان اینکه در کشور مجموعا ۱۱۰ مرکز درمان تخصصی سکته‌های قلبی و مغزی در بیمارستان‌ها ایجاد و تجهیز شد، گفت: در عین حال امیدواریم که طرح بهره‌برداری از موتورلانس‌ها که از تهران آغاز شده به سایر کلان شهرها هم توسعه یابد تا نیروهای اورژانس بتوانند در زمان طلایی بر بالین بیمار رسند.

وی درباره بازسازی و نوسازی اورژانس‌های تهران گفت: در این زمینه ۱۲۵ اورژانس بیمارستانی در تهران از نظر فضای فیزیکی، تجهیزات و نیروی انسانی نوسازی و بازسازی شدند. البته هنوز در کلان شهرهای کشور و بویژه در تهران امکانات‌مان با میزان نیازمان سازگار نیست.

آقاجانی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت توجه خاصی به حوزه اورژانس داشته است، افزود: در طی این طرح شاهد راه‌اندازی ۳۲ پایگاه اورژانس هوایی، اضافه شدن ۲۴۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور و... بودیم.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از ماموریت‌های اورژانس کشور به حوادث ترافیکی اختصاص دارد، گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این موتورلانس‌ها بتوانیم زمان رسیدن به صحنه و بالین بیمار را به زمان استاندارد آن نزدیک کنیم.

آقاجانی با بیان اینکه هر یک از این موتورلانس‌ها و تجهیزات‌شان ۱۰۸ میلیون تومان هزینه به دنبال داشته‌اند، گفت: از آنجایی که همچنان حوادث ترافیکی بزرگ‌ترین علت سال‌های از دست رفته عمر در کشورمان هستند و این معضلی جدی‌ است، امیدواریم با این خدمت، میزان مرگ و میر و معلولیت ناشی از این حوادث کاهش یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار