عضو مجمع نمایندگان استان تهران از ارسال نامه جمعی از نمایندگان این استان به وزیر کشور با هدف جداسازی انتخابات شورای شهر شهرری از تهران خبر داد.
کد خبر: ۴۶۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷ 24 July 2017
غلامرضا حیدری درباره طرح پیشنهاداتی مبنی برجداسازی شهرری از تهران، گفت: جداسازی شهرری از تهران درحوزه های مختلف در برخی مقاطع مطرح شده، به عنوان مثال برای جداسازی شهرری در موضوع برگزاری انتخابات مجلس و برگزاری انتخابات شورای شهر نظریات مختلفی مطرح شده است؛ درحال حاضر لواسانات و پردیس دارای شورای شهر مستقل بوده در نتیجه شهردار برای این مناطق باید منتخب شورای شهر و شهرستان مربوطه باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، گفت: همچنین این شرایط برای اسلامشهر نیز وجود دارد، اما درخصوص انتخابات مجلس، نمایندگان تهران و حوزه های اطراف آن مانند پردیس و اسلامشهر یکسان است، بنابراین جداسازی شهرری به لحاظ برگزاری انتخابات جدای شورای شهر دارای شرایط آسان تری است؛ ضمن اینکه درحال حاضر شهرستان های مانند اسلامشهر وپردیس و لواسانات دارای شورای شهرمستقل هستند.

وی برای شهرری نیز می توان انتخابات شورای شهر مستقلی را برگزار کرد، گفت: چندی پیش دراین راستا نامه ای از سوی چند نفر از نمایندگان استان تهران به وزارت کشور ارسال شد، اما تاکنون نتیجه ای از این نامه حاصل نشده؛ البته نظرهای متفاوتی از سوی نمایندگان در این باره مطرح شد، اما برخی نمایندگان این پیشنهاد را در قالب نامه ای برای وزارت کشور ارسال کردند.

حیدری نامه مذکور پیشنهاد جداسازی شورای شهر شهرری مطرح شده است، گفت: دراین شرایط شهرداری شهرری نیز مستقل خواهد شد، البته دراین رابطه باید تاکید کرد که هرچه از پراکندگی مدیریت شهری جلوگیری شود؛ می توان هزینه های اضافی درشهرداری را کاهش داد، به عنوان مثال در شهرداری تهران چندین منطقه و ناحیه وجود دارد که اگر تجمیع مناطق صورت و محدودیت ها بیشترشود؛ می توان مدیریت منابع را درحدقابل قبول تری انجام داد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه پیگیری ها برای جداسازی برگزاری انتخابات شورای شهر ری از تهران هنوز به نتیجه نرسیده است، گفت: درحال حاضر یکی از بهترین روش ها برای مدیریت منابع شهری جداسازی انتخابات شورای شهر این منطقه است.
برچسب ها: شهرری ، تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار