صبح امروز فاز نخست پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر با حضور مسئولان به دست وزیر نیرو افتتاح شد.
کد خبر: ۴۷۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 01 August 2017
صبح امروز با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، فاطمه مافی و کواکبیان نماینده‌های مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس و تعدادی دیگر از مقامات استان تهران و نیز شهرستان اسلامشهر فاز اول پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر به دست وزیر نیرو افتتاح شد.

حمید چیت‌چیان در مراسم افتتاح این تصفیه‌خانه با اشاره به اهمیت و ضرورت احداث تصفیه‌خانه‌ها اظهار داشت: در دولت یازدهم 42 تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح کشور احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی ضمن اشاره به اینکه 1.1 دهم میلیون مترمکعب فاضلاب در هر شبانه‌روز در کشور تصفیه می‌شود عنوان کرد: در ابتدای دولت دولت یازدهم 8.3 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش فاضلاب قرار داشتند که این میزان در پایان دولت یازدهم به 5.6 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

وزیر نیرو ضمن تقدیر از شرکت مهندسی آبفای جنوب غرب استان تهران تصریح کرد: دسترسی به آب آشامیدنی سالم از مهم‌ترین اهداف ایجاد تصفیه‌خانه‌ها است.

چیت‌چیان با بیان ظرفیت تصفیه‌خانه‌های کشور خاطرنشان کرد: در مجموع 10 مدول فاضلاب در 9 شهر استان تهران احداث شده و از این‌رو ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها از 500 مترمکعب در شبانه‌روز در ابتدای دولت یازدهم به 954 هزار مترمکعب در شبانه‌روز در پایان دولت یازدهم در استان تهران رسیده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار