فرماندار و رئیس شورای ترافیک شهرستان قرچک از نوسازی مینی بوس های فرسوده و توسعه خطوط جدید تاکسیرانی با فعالیت خودروی «ون» خبر داد.
کد خبر: ۴۷۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 12 August 2017
مسعود مرسلپور پیش از ظهر شنبه در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان قرچک در جمع خبرنگاران گفت: برابر مصوبه دولت تدبیر و امید مقرر شده، مینی بوس های فرسوده با تاکسی نوسازی شوند، از این رو مینی بوس داران فعال در خطوط شهرستان در صورت تمایل می توانند مینی بوس فرسوده خود را با تاکسی ون و یا یک دستگاه مینی بوس صفر کیلومتر و با استفاده از تسهیلات بانکی ظرف مدت کوتاهی  نوسازی کنند  .

وی افزود: در طرح جدید نوسازی مینی بوس های فرسوده، متقاضیان می توانند در صورت تمایل خودروی فرسوده خود را با تاکسی ون که از  یارانه ۲۰ میلیونی و وام ۶۵ میلیونی  برخوردار بوده  جایگزین و یا  با استفاده از تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی با سود پنج  درصد از خودروهای مینی بوس ۲۱ نفره به منظور  نوسازی کمال بهره را ببرند  . 

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک در خصوص روند تحویل و جایگزین خودروها عنوان داشت: با همکاری بین شورای ترافیک و سازمان تاکسیرانی یک نوع مینی بوس و یک نوع ون هایس به مالکین ارائه شده که توسط کارخانجات سازنده از جمله سبلان خودرو و پارس خودرو برای نوسازی مینی بوس ها در نظر گرفته شده و دارندگان این قبیل وسائل نقلیه مجاز هستند به میل خود یکی از این دو نوع را انتخاب نمایند.

مرسلپور بیان داشت: طی هماهنگی با سازمان حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی برای اسقاط هر دستگاه مینی بوس و جایگزینی محصول شرکت سبلان خودرو مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان وام با بهره ۵ درصد در نظر گرفته شده است که با ارایه دفترچه کار قابل پرداخت میباشد.

فرماندار قرچک تصریح کرد: مبلغ خودروی ون هایس در کارخانه ۱۲۰ میلیون تومان میباشد که طی برگزاری جلسات متعدد با فی مابین مدیران فروش شرکت و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرستان قرچک مبلغ ۲۰ میلیون تومان تخفیف جهت تاکسی در نظر گرفته شد از این رو متقاضیان جهت خرید خودرو ون با پرداخت مبلغ ۴۰ میلیون و دریافت ۶۵ میلیون وام میتوانند در طرح مذکور ثبت نام نمایند.

وی ضمن تقدیر از پیگیریهای مستمر مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرستان قرچک در خصوص ارایه خدمات به شهروندان قرچکی اظهار داشت: با توجه به آغاز روند نوسازی ناوگان مینی بوسهای فرسوده پس از انجام تشریفات عقد قرارداد با شرکتهای سازنده و ثبت نام متقاضیان در طرح ، انشاء الله در نیمه دوم سال ۹۶ شاهد ورود اولین مینی بوسهای جدید واگذار شده در این طرح به متقاضیان باشیم .لازم به ذکر است در حال حاضر در  شهرستان  ۸۰۰ دستگاه مینی بوس وجود دارد که عموماً فرسوده و عمر آنها بیش از ۱۵ سال می باشد که با تحقق طرح نوسازی مینی بوسهای فرسوده می توانیم ضمن خدمت رسانی مطلوب تر به مسافران در کاستن از بار آلودگی هوای شهر و ارایه خدمات حمل و نقل به شهروندان عزیز قرچک گامهای مؤثری برداریم.

فرماندار و رئیس شورای ترافیک شهرستان قرچک در پایان خاطر نشان کرد: تا کنون تعداد ۴۰ نفر از دارندگان مینی بوسهای فرسوده با مراجعه  سازمان تاکسیرانی نسبت به انجام پیش ثبت نام طرح نوسازی ناوگان فرسوده مینی بوس رانی اقدام کرده اند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار