ورامین- به بررسی پنج گزینه اصلی تصدی مدیریت شهری ورامین در فاصله ۱۰ روز مانده تا انتخاب شهردار و مطالبات مردمی از نمایندگان پارلمان شهری می پردازیم.
کد خبر: ۴۷۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 13 August 2017
تاریخ آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به یکی از پر بحث ترین و داغ ترین مباحث این روزها تبدیل شده است و مسئولین در این خصوص مواضع متفاوتی گرفتند، وزارت کشور در بخشنامه شماره ۷۷۸۰۹ مورخ ۱۹ مرداد ماه، تاریخ آغاز پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور، را اول شهریورماه ۱۳۹۶، دانست، اما محمد محمودی شاه نشین، رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: طبق قانون ۱۲ شهریور ماه پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز خواهد شد.

هرکدام از این اظهار نظرها صحیح باشند و شوراهای آتی اول و یا ۱۲ شهریور آغاز به کار کنند، اغلب شوراهای اسلامی شهر در سراسر کشور، ظرف ۱۰ روز آتی نسبت به انتخاب شهردار اقدام خواهند کرد و به همین جهت تب انتخاب شهردار در این شهرها بسیار بالا است، ورامین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تب انتخاب شهردار در آن روز به روز بیشتر می شود.

هر روز گزینه های جدیدی مطرح شده و افرادی سعی دارند، با انجام اقداماتی نسبت به افزایش شانس گزینه مورد نظر خود گام بردارند.

از محافل سیاسی گرفته تا شبکه‌های اجتماعی ورامین، بحث انتخاب شهردار مطرح است، عده ای با بیان اقدامات علی حیدریان، شهردار فعلی ورامین، سعی در ابقاء وی در مدیریت شهری ورامین دارند، گروه دیگر، اما روی افراد دیگر برای تصدی پست شهرداری پایتخت سیاسی استان تهران، مانور می دهند.

مردم ورامین استحقاق خدمات فراوانی را دارند

امام جمعه موقت ورامین در خصوص ویژگی های شهردار آتی ورامین به خبرنگار گفت: ورامین، مردمی ولایی، مومن و متعهد دارد که به تعبیر امام خمینی(ره) حق بزرگی بر گردن ما دارند، این مردم شجاع و مظلوم همواره در عرصه های دفاع از ولایت چه پیش از پیروزی انقلاب و چه پس از آن درخشیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی، خطاب به اعضاء منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ورامین ادامه داد: مردم ورامین استحقاق خدمات فراوانی را دارند و باید به دور از منافع شخصی و تنها با در نظر گرفتن منافع مردمی و با بررسی های دقیق نسبت به انتخاب شهردار اقدام شود.


تا لحظه نگارش این گزارش ۵ گزینه اصلی بیش از دیگران شانس تصدی کرسی مدیریت شهری ورامین را دارند و رقابت اصلی بین این افراد در جریان است.

حیدریان به نسبت اکثر شهرداران پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارنامه بهتری دارد

گزینه اول و مطرح ترین گزینه، علی حیدریان است، شهردار فعلی ورامین، که سوابق متعددی در شهرداری دارد، حیدریان  از مدیران سابق شهرداری ورامین و مدتی شهردار پاکدشت بود، وی که گزینه بومی و دارای اصلیتی ورامینی است، در سال ۹۲ با کسب آراء اعضاء شورای اسلامی شهر ورامین به عنوان شهردار این شهر منصوب شد، وی علاوه بر ورامین توانسته بود آراء شورای شهر شریف آباد را نیز برای تصدی سکان شهرداری شریف آباد کسب کند، اما حیدریان ورامین را ترجیح داد و به شریف آباد نرفت.

او اکنون پس از گذشت ۴ سال، هم چنان تمایل دارد شهردار ورامین بماند و با توجه به حضور ۷ نفر از اعضاء چهارمین دوره شورای شهر ورامین در شورای پنجم و نیز عملکرد قابل دفاع وی، ابقاء حیدریان دور از ذهن نیست، شهردار فعلی ورامین البته مخالفان سرسختی در پنجمین دوره شورای شهر ورامین دارد، اما به نظر می آید، طیف مخالفان وی در اقلیت باشند.

علیرضا مهدی زاده از پیشکسوتان خبری استان تهران در گفتگو با خبرنگار در خصوص مطالبات موجود از شهردار آینده ورامین و ویژگی های شهردار فعلی ورامین، اظهار داشت: شهردار فعلی به نسبت اکثر شهرداران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شهر ورامین کارنامه بهتر و به مناطق حاشیه ای شهر توجه ویژه ای داشته است.


وی افزود: ادامه همین راه، یعنی توجه ویژه و اصولی به مناطق حاشیه ای شهر مانند خیرآباد، لرآباد، گل تپه، سکینه بانو، امرآباد، روغنکشی و کهریزک و... باید اولویت شهردار چهار سال آتی باشد.

طباطبایی می تواند در مدیریت شهری ورامین موفق باشد

سید رضا طباطبایی، گزینه جدی بعدی برای تکیه زدن بر کرسی شهرداری ورامین است، او که پیش از این معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین، بخشداری مرکزی این شهرستان، ریاست مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری این شهر را بر عهده داشته است، اکنون به یکی از جدی ترین گزینه های مدیریت آینده شهر ورامین تبدیل شده است و اعضاء پنجمین دوره شورای اسلامی این شهر وی را به عنوان یکی از گزینه های انتخاب این پست می شناسند.

طباطبایی در پست های گذشته خود همواره موفق عمل کرده و می تواند در آینده نیز در مدیریت شهری ورامین موفق باشد.

او نشان داده که به خوبی می تواند از کمترین امکانات برای بزرگترین اهداف بهره لازم را ببرد.

حسینی به قوانین شهرداری مسلط است

بهزاد حسینی و محمد شیرکوند، دو گزینه دیگر شهرداری ورامین هستند، که در دوره چهارم شورای اسلامی این شهر حضور داشتند.

حسینی که یکی از چهره های محبوب ورامین محسوب می شود، در سال ۹۴ برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک از سمت خود در شورای شهر ورامین استعفاء داد و در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر نیز شرکت نکرد، تا سال ۹۴ پایانی بر فعالیت های سیاسی اجتماعی وی در قالب یکی از اعضاء شورای شهر باشد، اما اکنون و با مطرح شدن وی به عنوان گزینه شهرداری ورامین، بار دیگر نام حسینی بر سر زبان ها افتاده است.

مهدی زاده در خصوص انتخاب حسینی، به عنوان شهردار ورامین به خبرنگار گفت: بهزاد حسینی از جوانان باهوشی است که حدود ۱۰ سال تجربه حضور در شورای شهر ورامین را دارد و بارها دیدم که به قوانین شهرداری مسلط است که البته اگر شرایط استخدامی و... وی اجازه دهد، گزینه خوبی برای شهردار شدن است.

شیرکوند ۱۴ سال سابقه کارمندی قسمت های مختلف شهرداری را دارد

محمد شیرکوند، اما تنها یک دوره سابقه حضور در شورای شهر ورامین را دارد و ۴ سال به عنوان نماینده مردم ورامین در پارلمان شهری فعالیت می کرد، اما در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر ورامین، مردم این شهر دست رد بر سینه شیرکوند زده و او را انتخاب نکردند، تا این عدم انتخاب، زمینه ای برای حضور وی به عنوان یکی از گزینه های شهرداری ورامین فراهم آورد.

مهدی زاده، معتقد است که محمد شیرکوند هم با توجه به اینکه حدود ۱۴ سال کارمند قسمت های مختلف شهرداری و چهار سال عضو شورای شهر ورامین بوده است، می تواند گزینه مطلوبی برای اداره شهر بوده و موفق هم باشد.


تخصص بوربور در برنامه ریزی و مدیریت شهری را نمی توان انکار کرد

گزینه بعدی، هم اکنون معاون برنامه ریزی فرمانداری ورامین است، مجتبی بوربور، فردی که به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران در جایگاه معاونت فرمانداری ورامین عملکرد خوبی داشته و توانسته رضایت نسبی از عملکرد خود در این سمت را در میان کارشناسان، خواص و بزرگان شهرستان به دست آورد.

مهدی زاده در خصوص این گزینه تصدی مدیریت شهری ورامین نیز گفت: مجتبی بوربور سال ها در بازرسی نهاد ریاست جمهوری فعال بوده و حدود سه سال هم معاونت برنامه ریزی فرمانداری شهرستان ورامین را در دولت تدبیر و امید برعهده داشته است و می تواند از بهترین گزینه های شهرداری ورامین باشد، چرا که هم بومی منطقه است و هم به خوبی با مشکلات مردم شهر آشنایی دارد، ضمن این که تخصص وی در برنامه ریزی و مدیریت شهری را نمی توان انکار کرد.

گزینه های دیگری نیز برای تصدی این پست مطرح هستند، که از جمله آن ها می توان به یکی از بسیجیان سرشناس شهرستان ورامین و نیز یکی از شهرداران ورامینی الاصل یکی از شهرهای شمال شرق استان تهران و دیگر گزینه ها نام برد، اما باید منتظر ماند و دید بالاخره منتخبان مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ورامین، چه کسی را برای مدیریت این شهر برخواهند گزید.

تعدیل ۴۰۰ نیروی مازاد بر ظرفیت شهرداری از مطالبات جدی

مهدی زاده، تعدیل منطقی و بر مبنای شایسته سالاری حدود ۴۰۰ نیرویی که در چهار سال اخیر به بدنه شهرداری و سازمان های تابعه تحمیل شده اند، را از مهمترین مطالبات از شهردار آینده دانست و گفت: این نیروها بار مالی سنگینی را به شهر تحمیل کرده اند و تعدیل آن ها از دیگر ضرورت هایی است که شهردار بعدی باید مدنظر داشته باشد.

وی ادامه داد: مورد بعدی که باید مورد توجه شهردار آینده باشد، برنامه ریزی برای ایجاد درآمد پایدار برای شهر است که سال ها مغفول مانده و باعث عدم پیشرفت شهر بزرگ ۳۰۰ هزار نفری ورامین شده است.

اما، ویژگی شهردار آینده ورامین از نظر مردم، در یکی از معتبرترین نظرسنجی های شهر ورامین که اطلاعات آن در اختیار خبرنگار ، قرار گرفته است، بررسی شده و۴۹ درصد  مردم طبق این نظر سنجی تخصص شهردار، در امور شهری، تجربه، مردمی و متعهد بودن وی را مهمترین ویژگی یک شهردار موفق دانستند.


۳۲ درصد دیگر از مردم ورامین، نیز خواستار آشنا بودن شهردار به امور شهری و تخصص وی در این زمینه شدند.

این نظرسنجی نشان می دهد که تخصص و تجربه بیشترین خواسته مردمی از اعضاء شورای شهر برای انتخاب شهردار است.

گزینه های شهرداری برنامه های خود را به مردم ارائه دهند

یکی از خواص ورامین، که نخواست نامش فاش شود، در این خصوص به خبرنگار گفت: از گزینه های اصلی شهرداری ورامین انتظار می رود، در این روزهای باقی مانده تا انتخاب شهردار، اقدام به برگزاری جلساتی در مساجد و اجتماعات شهری ورامین کرده و برنامه های خود برای مدیریت شهر را به مردم ارائه کنند، تا مردم بدانند اهداف نامزد شهرداری آینده شهر آن ها چیست.

وی افزود: از شورای شهر انتظار می رود به دور از حب و بغض ها و جناح بازی های سیاسی به انتخاب افراد متخصص در زمینه مدیریت شهری بپردازند.

مدیریت شهری آن قدر اهمیت دارد، که اعضاء شورای شهر برای رسیدن به بهترین گزینه در فرصت باقی مانده، جلسات متعدد شبانه روزی گذاشته و قابلیت تمام گزینه های مطرح شده را به دقت مورد بررسی قرار دهند.

به هر تقدیر مردم از منتخبان خود انتظار دارند، سکان مدیریت شهری را به دست فردی بسپارند که به بهترین نحو به این شهر و مردم آن خدمت کند، باید منتظر ماند و دید سرانجام چه کسی کلید اتاق پر تلاطم مدیریت شهری ورامین را در دست خواهد گرفت.

/وحید محمدی یکتا
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار