صبح امروز در مراسم آیینی در امام زاده «بی بی زبیده» قرچک از کتاب «بقاع متبرکه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک» رونمایی شد.
کد خبر: ۴۷۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 13 August 2017
حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی قدیریان اندیمشکی صبح یک شنبه در جلسه رونمایی از کتاب «بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان‌های ورامین و قرچک» که در امام زاده «بی بی زبیده» قرچک انجام شد گفت: سیادت و بزرگی حضرات اولاد ائمه معصومین در منابع اربعه بر آن دلالت شده است.

وی افزود: قرآن و اهل بیت پیامبر(ص) بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، اجر و مزد پاداش رسالت از جانب خدا اتفاق نظر و ابراز علاقه و عشق به اولاد و فرزندان بیان شده است.

نگارنده کتاب بقاع متبرکه و امام زادگان شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا گفت: در این ۳ شهرستان ۵۷ بقاع متبرکه داریم که طبق فرمایش امام راحل(ره) محلی امن برای پناه بردن انسان هستند.

وی اضافه کرد: پس از انقلاب اسلامی اقدامات زیادی در خصوص عمران بقاع متبرکه صورت گرفته است که این بقاع به مراکز فرهنگی تبدیل شوند.

قدیریان بر اهمیت رسانه در شناساندن موقوفات به مردم تاکید کرد و افزود: با اطلاع رسانی صحیح و گزارش خوب می توان برای فرع دینی تولا سربازی کرد و سرباز ایفاد، ایجاد و رونق آیات نورانی قرآن بود.

وی گفت: با تمام همت و قوت در جهت شکوفا کردن مسئولیت خود تلاش کنید.

قدیریان به کتاب «بقاع متبرکه ورامین، پیشوا و قرچک» اشاره کرد و گفت: این کتاب حاصل تحقیقات سال های متعدد است، قدمت ورامین به عصر پیش از اسلام می رسد.

وی اضافه کرد: یکی از بزرگان که در جهت تکمیل این تحقیق زحمت کشیدند آیت الله محمودی گلپایگانی هستند و از سابقون این منطقه هستند، ایشان علم و فقاهت و حوزه های علمیه را در این منطقه رونق دادند و ما جزو شاگرد علوم عقلی و نقلی این بزرگوار است.

قدیریان کتاب نوشته شده را حاصل زحمات افراد فراوانی در این سه شهرستان دانست و گفت: بزرگترین نسب یک امام زاده، داشتن یک بقعه محلی است، نباید نبود مدارک نسب سبب تخفیف آن امام زاده شود، امام زادگان ورامین قدمتی بالای ۷۰۰ الی ۸۰۰ سال دارند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار