علی طاهری کارشناس امور بازرگانی
کد خبر: ۴۷۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ 13 August 2017
بدون تردید امروزه یکی از چالش های مدیریت های کلان کشورما، چالش اعتماد به باورهای قلبی و رفتاری مدیران به ارزش های دینی، انقلابی و ملی از یک سو و اعتماد به دانش های توسعه ای و درک اموربین الملل و توان اجرای برنامه های توسعه ای از سوی دیگر است. این چالش بعضاً در فرآیندهای تصمیم سازی  و تصمیم گیری به عنوان مثال در موضوع برجام به وضوح نمایان بوده و می باشد. به گونه ای که غالباً ارزش گرایان زاویه اتهام به سمت توسعه گران باز کرده و از سوی دیگر توسعه گران و تحول خواهان رویکرد عکس آنها را داشته اند. صرف نظر از این که بخواهیم به لحاظ ماهوی به این بحث پرداخته شود، راهکار اثربخش رفع و یا کاهش این چالش وجود مدیران توانمند و مورد وثوق در سطوح عالی می باشد. مدیرانی که واجد دو ویژگی اصلی به شرح زیر باشند: 

1. در حوزه اندیشه، باورها و رفتارهای ارزشی و انقلابی آزمون خود را پس داده باشند. 
2. در حوزه های توسعه ای اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با رویکردهای داخلی  و بین المللی صاحب نظر بوده و عملکرد گذشته ایشان از سطح بسیار قابل قبولی برخوردار باشد. 

کسانی که از آقای دکتر شریعتمداری شناخت کافی  و لازم را دارند، به خوبی می دانند که ایشان واجد هر دو ویژگی مذکور هستند. یعنی هم واجد ویژگی های ارزشی بوده و هم دارای تفکری توسعه گرا با رویکردبین المللی می باشند. 

با حضور جناب آقای شریعتمداری در رأس هرم مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک شخصیت واجد ویژگی های فوق بدون تردید، آرامش توأم با توسعه و تعالی برای یکی از مهمترین  بخشهای اقتصاد ایران فراهم خواهد شد و کمتر شاهد چالش ارزش ها و توسعه گرایی در این حوزه  خواهیم بود. اهمیت این موضوع آن جا مضاعف می شود که رویکرد تعامل با دنیا یکی از سه رویکرد کلیدی اعلامی از سوی مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ جناب آقای دکتر روحانی رییس محترم جمهوری اسلامی دولت دوازدهم می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار