نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بومی بودن یا نبودن در انتخاب شهردار مهم نیست گفت: سلایق قومی و سیاسی‌گرایی نباید ملاک و معیار انتخاب شهردار قرار گیرد.
کد خبر: ۴۷۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 16 August 2017
محمد محمودی‌ شاه‌نشین در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرقدس، پیرامون انتخاب شهردار در حوزه‌های انتخابیه خود اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران شورای اسلامی شهر نهادی برای مدیریت، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور شهر در چارچوب مقررات و قوانین موضوعه است و یکی از مهم‌ترین وظایف شوراهای شهر انتخاب و نظارت بر عملکرد شهردار است.

وی با تأکید بر اینکه شوراها سعی کنند شهرداری را انتخاب کنند که برای 4 سال بتواند مسئولیت خطیر شهرداری و مدیریت شهری را بپذیرد افزود: شهردار مدیر اجرایی و مسئول اداره شهر است پس در ابتدا باید مره‌ قانون را رعایت کند تا این مهم در بین شهروندان نهادینه شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد تصریح کرد: شهردار آینده به‌تناسب انتظارات مجموعه شهری باید فردی متخصص و توانمند در بحث مدیریت شهری، دارای روحیه کاری بالا، پرکار و تلاشگر باشد و بتواند شهرداری را که به‌تنهایی همانند یک کشور و دارای بخش‌های مختلف است اداره کند.

محمودی‌ شاه‌نشین با تأکید بر پرهیز از دخالت دادن سلایق قومی و سیاسی‌گرایی در انتخاب شهردار عنوان کرد: شهرداری به‌عنوان یک‌ نهاد خدماتی و قلب تپنده شهر دارای جایگاه حساسی است و این‌گونه نیست که افرادی که سابقه اجرایی در شهر داشته‌اند، هم‌اکنون می‌توانند مسند شهرداری را نیز به عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار ملاک‌های خاص خودش را دارد خاطرنشان کرد: شناخت معضلات، چیدمان منابع انسانی، آشنایی با بخش‌های مختلف عمرانی، مالی و شهرسازی بخشی از معیارهایی است که منتخبان شورای دوره پنجم در راستای انتخاب شهردار باید به آن توجه کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در مورد بومی بودن شهردار منتخب اظهار داشت: انتخاب افراد با شاخصه بومی در کنار تخصص و تعهد برای یک مسند اجرایی و خدماتی در شــهر قطعاً بر تمامی افراد دیگر ارجحیت دارد اما فرد غیربومی اگر به لحاظ تخصص و کارآمدی شایسته‌تر از بومیان باشد و دانش و تجربه خود را تمام و کمال کارآمد در اختیار مردم و منطقه قرار دهد و همواره دور از تعصب و جناح‌گرایی خدمت کنند قطعاً انتخاب مؤثری خواهد بود.

محمودی‌ شاه‌نشین در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان قدس به لحاظ موقعیت استراتژیک خود و قرار گرفتن در بین تهران و کرج و ظرفیت‌ها و منابعی که داراست، بیشتر از گذشته نیازمند افرادی توانمند در حوزه مدیریت شهری است تا بتواند با همدلی و مشارکت خود شهروندان، برای برطرف کردن معضلات و رفع مشکلات آن‌ها گام اساسی بردارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار