در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد مطرح شد؛
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پانزدهمین دوره اجلاس روز جهانی مسجد گفت: مساجد باید تحت هر شرایطی بر محور نماز حرکت کنند و ایجاد جایگاه خاص برای جوانان در مساجد مورد توجه رهبری است.
کد خبر: ۴۸۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 20 August 2017
به گزارش تابناک تهران ، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی اکبری در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مساجد اظهار داشت: امیدواریم درسالجاری، مراسم حج با شکوه و صیانت برگزار شود و در آینده نزدیک بیت عتیق از اسارت آزاد شود و یاد حجاج را در سال ۶۶ گرامی می‌داریم.
وی افزود: امروز همه‌جا سخن از شهید حججی است و اخلاص و نورانیت این شهید در همه‌جا دیده می‌شود و در چنین روزی که روز انقلابی و ضدصهیونیستی است؛ ما جلسه را با رویکرد ایثار، شهادت، مقاومت و ایستادگی برگزار می‌کنیم.
این مقام مسوول در ادامه گفت: قاسم سلیمانی و سربازهای او یک پدیده الهام‌بخش در جهان اسلام هستند و این شخصیت نماد وفا، بصیرت و سرافرازی است؛ حاج قاسم حلقه وصل مجاهدان اول انقلاب و شهدای دفاع مقدس با نسل کنونی است و در شخصیت او تأثیر رهبر را می‌توان دید.
حاجی علی اکبری افزود: سردار قاسم سلیمانی نماد بصیرت و روشن‌بینی است و بچه‌های حاج قاسم همه‌جا حضور دارند و توانسته‌اند در دل همگان یک تحول بزرگی ایجاد کنند که این حرکت تا اروپا و آمریکا و آفریقا هم رفته است.
صدا و سیما از پیشبرد معارف الهی حمایت کند
وی بیان داشت: نقش سازمان صداوسیما به عنوان یک رسانه ملی بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند از هویت ملی ما و پیشبرد معارف الهی حمایت کند و امیدواریم رئیس رسانه ملی که نگاه مسجدی دارد بتواند در فرهنگ‌سازی جامعه ما از طریق رسانه ملی بیشتر از قبل ظرفیت‌سازی ایجاد کند.
حاج علی‌ اکبری خاطر نشان کرد: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه مساجد کشور در سال گذشته نقشه راه عمران و آبادانی مساجد و رسیدن به مسجد تراز اسلامی را برای ما  فراهم کرد. 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: مساجد باید تحت هر شرایطی بر محور نماز حرکت کنند و ایجاد جایگاه خاص برای جوانان در مساجد مورد توجه رهبری است. جوانان موضوع دیروز، امروز و فردای ما هستند و محل مناقشه ما و کفر و استکبار جهانی جوانان هستند. مساجد باید با همت و حکمت، زمینه مناسبی برای جذب جوانان فراهم کنند.
حاج‌علی‌ اکبری اظهر داشت: مسجد اگر از چهره انقلابی و گفتمان و جلوه و سیمای انقلابی خالی شود؛ این مسجد یک مسجد دشمن‌پسند می‌شود و مسجد باید در برابر امواج گوناگون طراحی‌های دشمن بایستد. 
در ادامه این مراسم رئیس سازمان صدا و سیما و سردار قاسم سلیمانی از دیگر سخنرانان بودند و همچنین از کتاب " مسجد و هسته مقاومت رونمایی شد.
گفتنی است که در پایان این مراسم از خانواده شیهد والا مقام "محسن حججی" تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار: سجادصفری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار