تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای طرح کاداستر در راستای تثبیت مالکیت‌های شرعی و قانونی افراد در سطح 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های شهرکرد و فارسان خبرداد.
کد خبر: ۴۸۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 22 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام جزایری اظهار کرد: این طرح در حال حاضر در سطح 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های شهرکرد و فارسان در حال اجرا است و در همین راستا تاکنون نقشه20605 هکتار از اراضی کشاورزی شهرهای کیان، طاقانک، هفشجان و شهرکرد همچنین روستاهای بهرام آباد، شمس آباد و سیرک و نوآبادبا همکاری و مشارکت مردمی تهیه شده است.

وی افزود: جمع‌آوری مدارک و مستندات و اطلاعات توصیفی و تکمیل فرم‌های خود اظهاری مالکین و بهره‌برداران این مناطق در حال انجام است.

جزایری با اشاره به اینکه اجرای این طرح گام بزرگی در راستای رفع تداخلات ملی ومستثنیات و تثبیت مالکیت‌های شرعی و قانونی افراد است، تصریح کرد: تثبیت مالکیت‌های شرعی و قانونی افراد و حفظ حقوق دولت در انواع اراضی، ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات به مالکین و بهره‌برداران بخش کشاورزیو تسهیل وروان سازی انجام کار و اصلاح فرایندهای موجود، استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات به منظور افزایش سرعت، از جمله رویکردهای اساسی اجرای این طرح است.

وی اظهارکرد: یکی از اهداف طرح تهیه نقشه کاداستر از اراضی کشاورزی، ایجاد پایگاه جامع و یکپارچه داده اطلاعات مکانی و توصیفی به منظور صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی وشناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی است که کمک بزرگی به کشاورزان ازجمله در دست داشتن سند رسمی برای استفاده از تسهیلات و... می‌کند.

مدیر امور اراضی استان از تمامی کشاورزان درخواست کرد که با کارشناسان طرح کاداستر همکاری کرده و فرم‌های مربوطه را در اسرع وقت تکمیل و به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مربوطه تحویل دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار