فرماندار شهرستان قرچک در جریان بازدید از خط انقال آب سد ماملو با بیان اینکه مرحله لوله‌گذاری خط انتقال آب از سد ماملو به قرچک به پایان رسیده است، گفت: هم‌اکنون آب سد ماملو به شبکه توزیع شهرستان قرچک به‌صورت آزمایشی متصل شده است.
کد خبر: ۴۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 16 June 2015
جمعی از مسئولان شهرستان قرچک و مدیران آبفای استان تهران و جنوب‌شرق استان تهران از مراحل نهایی خط انتقال آب سد ماملو به شهرستان قرچک بازدید کردند.

محمد پرورش مدیرعامل آبفای استان تهران، علی صادقی فرماندار شهرستان قرچک، علیرضا کارگری مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران، محسن کهزادی رئیس شورای شهر قرچک، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در این بازدید حضور داشتند.

علی صادقی، فرماندار شهرستان قرچک در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مردم شهرستان قرچک از دیرباز با مشکل کمبود آب و کیفیت نامناسب آن و همچنین کمبود آب برای مصارف کشاورزی و صنعتی مواجه بودند که از ابتدای دولت تدبیر و امید راهکارهایی برای حل این معضل در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در سال‌های گذشته مردم و کشاورزان قرچکی از حق آبه رودخانه جاجرود برخوردار بودند که با افتتاح سد ماملو حق آبه شهرستان قرچک با کاهش روبرو شد و این امر موجب کمبود منابع آب شرب و کشاورزی در قرچک شده است.

فرماندار شهرستان قرچک تاکید کرد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای برای تامین آب شرب با کیفیت مناسب برای مردم شهرستان قرچک دارد و در این راستا انتقال آب از سد ماملو برای مصارف شرب و با استفاده از خط لوله در دستور کار دولت قرار گرفت و منابع مالی برای اجرای طرح نیز در بودجه‌های عمرانی تصویب شده است.

وی با اشاره به پایان مرحله لوله‌گذاری و انتقال آب از سد ماملو گفت: عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب قرچک از سد ماملو با استفاده از خط 900 میلی‌متری به‌طول یک هزار و 600 متر لوله‌گذاری به پایان رسیده است و هم‌اکنون آب سد ماملو به شبکه توزیع شهرستان قرچک به صورت آزمایشی متصل شده است.

صادقی تاکید کرد: بعد از طی مراحل تست و رفع نواقص احتمالی این خط لوله به‌صورت رسمی و با حضور مسئولان کشوری و استان تهران وارد شبکه توزیع شهرستان قرچک می‌شود تا مردم شهرستان قرچک از آب با کیفیت مناسب بهرمند شوند.

وی با بیان این‌که سم حق آبه شهرستان قرچک از سد ماملو در حدود 200 لیتر بر ثانیه خواهد بود، افزود: سهم حق آبه شهرستان قرچک بر اساس نیاز آبی و ظرفیت‌های آبرسانی خواهد بود و این آب بعد از انتقال از سد ماملو وارد تصفیه‌خانه شهرستان پاکدشت می‌شود و بعد از تصفیه با استفاده از خطوط لوله به شهرستان قرچک می‌رسد.

فرماندار شهرستان قرچک گفت: دولت برای اجرای طرح انتقال آب از سد ماملو به شهرستان قرچک فقط در حوزه ایجاد خط لوله بیش از 5 میلیارد تومان اختصاص داده است و با اتصال این خط لوله به مدار شبکه توزیع، مردم قرچک به‌صورت دائم و در تمام فصول سال از آب با کیفیت مناسب و سالم بهرمند خواهند شد.

وی تامین آب برای مصارف شهرک صنعتی و کشاورزی را از اقدامات دیگر دولت برای جبران کمبود آب در شهرستان قرچک عنوان کرد و گفت: با انتقال آب از محل تصفیه‌خانه شهر ری بخش زیادی از کمبود آب در بخش صنعتی و کشاورزی قرچک بر طرف می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار