مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل مسافربر درون شهری شیراز گفت: مسافربرهای شخصی، عرصه فعالیت را بر رانندگان تاکسی این شهر تنگ کرده و مسئولان ذی ربط باید با فعالیت های این رانندگان برخورد قانونی کنند.
کد خبر: ۴۸۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 27 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حمیدرضا ناصری، در جمع شماری از رانندگان تاکسی شیراز که به فعالیت مسافربرهای شخصی اعتراض داشتند، بیان کرد: با مکاتبه هایی که با استانداری فارس، فرمانداری شهرستان شیراز، دادستانی و همچنین پلیس راهور انجام داده ایم از آنها درخواست کرده ایم تا با این سازمان برای مقابله با فعالیت مسافربرهای شخصی و غیرمجاز این کلانشهر هم افزایی داشته باشند.
وی گفت: رانندگان مسافربرهای شخصی به سبب اینکه هویت و مشخصات آنها به صورت رسمی ثبت نشده و اطلاعی از پیشینه و سلامت اخلاقی و کاری آنها در اختیار نیست به لحاظ امنیت برای استفاده شهروندان مناسب نیست و آنها باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند. 
ناصری، در مورد ساماندهی خطوط تاکسی در شیراز نیز بیان کرد: برخی از مسیرهای این شهر برای کسب درآمد بیشتر رانندگان تاکسی و همچنین با رویکرد رفاه حال شهروندان و جلب رضایت آنها در انجام سفرهای درون شهری در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی از رانندگان تاکسی در هسته مرکزی شهر به صورت کورسی کار نمی کنند و بیشتر در پی جا به جایی مسافران دربستی هستند و این در حالی است که شهروندانی که قصد سفر به مرکز شهر را دارند با توجه به کمی مسافت، بیشتر به دنبال استفاده از تاکسی های کورسی هستند و به دلیل هزینه بالا، تاکسی های دربستی برای آنها مقرون به صرفه نیست. 
ناصری، همچنین در مورد تاکسی های اینترنتی اسنپ و تپسی گفت: رانندگان اینگونه تاکسی ها مجوز فعالیت از شهرداری ندارند اما برای این کار از اصناف کشور مجوزهایی دریافت کرده اند و شیوه آنها برای جذب مشتری، نرخ پایین و خارج از عرف تعیین شده است.
وی ادامه داد: برخی از رانندگانی که در اسنپ فعالیت می کنند، گواهینامه معتبری برای جا به جایی مسافر درون شهری ندارند و هنگام تصادف مشکلات عدیده ای برای خود و مسافران به وجود می آورند.
ناصری گفت: فعالیت های تاکسی های اینترنتی در همه کشورها دنیا وجود دارد، ما هم باید به سمت و سوی استفاده از این فناوری حرکت کنیم و مخالفتی هم با آن نداریم اما بر این باوریم که ساماندهی در این زمینه نیز بسیار حائز اهمیت است.
اسنپ (Snapp) نخستین سرویس هم سفری آنلاین در ایران است که از زمستان سال 93 فعالیت خود را آغاز کرد. مالکیت این نرم‌افزار متعلق به گروه اینترنت ایران است. این نرم‌ افزار هم اکنون در تهران، کرج، اصفهان، شیراز و مشهد فعال است.
برای درخواست خودرو از طریق این اپلیکیشن، مسافران پس از مشخص کردن مسیر سفر و مشاهده هزینه سفر، تقاضای خودرو می کنند و این اپلیکیشن به طور خودکار مسافران را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده اطلاع می دهد و راننده در صورت تمایل آن را تایید می‌کند. 
همچنین مسافران می‌توانند موقعیت راننده خود را مشاهده کنند. در اسنپ امکان پرداخت هزینه به هر 2صورت نقدی و غیرنقدی وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار