اکبری پور در گفتگو با تابناک تهران، مطرح کرد؛
کد خبر: ۴۸۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 28 August 2017
 رئیس گروه برنامه ریزی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نرخ بیکاری در جامعه، گفت: پایین بودن سطح مهارت جویندگان کار و عدم انطباق نظام آموزشی با نیاز بازار، از عوامل تاثیرگذار بر افزایش نرخ بیکاری در کشور است.
 
"امیداکبری پور" در گفت و گو  با خبرنگار تابناک تهران، با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری درکشور، اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی در زمینه اشتغال جویندگان کار، پایین بودن سطح مهارت افراد جویای کار می باشد.

وی افزود: لازم است با اتخاذ تدابیری، جوانان را به سمت فراگیری مهارت های مورد نیاز جامعه؛ سوق دهیم.

اکبری پور در خصوص وضعیت بیکاری در کشور، گفت: علاوه بر پایین بودن سطح مهارت جویندگان کار، عدم انطباق نظام آموزشی با نیاز بازار کار، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر بالا بودن نرخ بیکاری در کشور می باشد که این امر بویژه در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، قابل توجه می باشد.

وی یادآور شد: معمولا در اغلب کشورها برای حل معضل بیکاری، اجرای سه برنامه دراز مدت، میان مدت و کوتاه مدت مورد توجه قرار می گیرد.   
 
معرفی سالیانه 25 درصد افراد جویای کار از طریق کاریابی به صاحبان مشاغل

این مقام مسئول در ادامه گفت: این در حالی است که در کشور ما، معمولا برنامه ریزی های صورت گرفته بصورت میان مدت و کوتاه مدت بوده و کمتر به انجام برنامه ریزی های دراز مدت در جهت کاهش معضل بیکاری توجه می شود.

اکبری پور تصریح کرد: در این راستا لازم به ذکر است؛ هر چند می توان با اجرای برنامه های کوتاه مدت، موجبات کاهش نرخ بیکاری را بصورت مقطعی فراهم آورد ولی با اجرای برنامه دراز مدت خواهیم توانست بصورت ساختاری و بنیادی برای حل مشکل افراد جویای کار قدم های مثبتی برداریم.

اکبری پور در خصوص نقش دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیر دولتی در ایجاد اشتغال، گفت: در حال حاضر قریب به 800 دفتر مشاوره شغلی کاریابی های غیر دولتی در زمینه ارائه خدمات به جویندگان کار و تامین نیروی مورد نیاز کارفرمایان، در سراسر کشور فعالیت دارند.
وی افزود: سالیانه بیش از 25 درصد اشتغال ایجاد شده در کشور، از طریق دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیر دولتی، صورت می گیرد.  

اشتغال جوانان نیازمند توجه بیشتر مسوولان

این مقام مسئول یادآور شد: در سال های اخیر با توجه به رشد فزاینده فارغ التحصیلان دانشگاهی شاهد افزایش نرخ بیکاری در بین این قشر هستیم.
اکبری پور تصریح کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، دو برابر میانگین نرخ بیکاری در کشور است. 

رئیس گروه برنامه ریزی و هدایت نیروی کار وزارت کار، در خصوص مشکلات پیش روی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیر دولتی، گفت: در برنامه پنجم توسعه کشور، به استناد بند "و" ماده "80" قانون برنامه پنجم توسعه، شاهد پویایی در زمینه اشتغال جویندگان کار، بوده ایم.

وی افزود: به استناد بند "و" ماده "80"؛ کارفرمایان در صورت تامین نیروی مورد نیاز خود از طریق دفاتر کاریابی ها، از معافیت مالیاتی سهم بیمه کارفرما بصورت پلکانی برخوردار می شدند.
اکبری پور تصریح کرد: مشکل اینجاست که این ماده قانونی فوق الذکر در برنامه ششم توسعه کشور، گنجانده نشده است.

اکبری پور  در خصوص پیامدهای منفی معضل بیکاری در سطح جامعه، گفت: بیکاری در جامعه پیامدهای منفی متعددی از قبیل: گسترش فقر، فساد، فحشا، اعتیاد و طلاق و... در پی دارد.

این مقام مسئول در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، در پایان بیان کرد: مسئولان بایستی بیش از پیش به ایجاد اشتغال بویژه در بین جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی توجه داشته باشند تا جامعه با پیامدهای منفی معضل بیکاری مواجه نشود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار