تابناک تهران بررسی کرد؛
سفید بالک ها حشرات ریزی هستند که در آسمان تهران به وفور یافت می شوند و جالب این است که شهروندان از خطرات اینگونه از حشرات بی خبر هستند و از خود در قبال آن مراقبت های لازم به عمل نمی آورند.
کد خبر: ۴۸۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 29 August 2017
به گزارش تابناک تهران، بر خلاف تصورات و تبلیغات غلط، اینگونه، یکی از خطرناک ترین زیر گونه های مگس ها به حساب می آید و باعث آسیب رساندن به محصولات کشاورزی بخصوص به گوجه فرنگی می شود.

 با توجه به اندازه بسیار کوچک آن، توانایی ورود به دستگاه تنفسی از راه بینی و دهان را دارد و باعث ایجاد عفونت های گسترده در شش ها و مخاط موجود در دستگاه تنفسی خواهد شد.

ایجاد آسم، التهاب دستگاه تنفسی و بیماری های عمده دستگاه تنفسی در کودکان و گروه های در معرض خطر جامعه، از مهمترین مشکلات ایجاد شده توسط این حشره است.

کفشدوزک ها بزرگترین دشمن سفید بالک ها در طبیعت هستند که متاسفانه امکان زندگی آنان در تهران دیگر وجود ندارد.

از بین رفتن پارازیت های رشد این حشره در تهران که مهم ترین آنان سمپاشی های گسترده در منطقه 6 تهران است؛ شرایط رشد و تکثیر گسترده آنان را فراهم ساخته است.

سازمان حفاظت از محیط زیست هشدارهای جدی به شهروندان تهرانی داده است که از ورود این حشره به بینی و دهان و چشم ها جلوگیری کنند و شهرداری پایتخت در حال مبارزه مکانیکی با تکثیر این حشره و رشد آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار