نماینده آستارا در مجلس خواستار اصلاح قانون مربوط به شهدا در خصوص آتش‌نشانانی که حین مأموریت به شهادت می‌رسند، شد.
کد خبر: ۴۸۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 30 August 2017

 به گزارش تابناک تهران، "ولی داداشی" در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 8 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره آتش‌سوزی و فروریزش ساختمان پلاسکو، گفت: اگر پیش از حادثه واحدهای غیرمجازی در ساختمان وجود داشت که باعث سنگینی ساختمان بود باید علت عدم پلمب این واحدها مشخص شود و اتاق اصناف باید به وضعیت واحدهای غیرمجاز افتتاح شده رسیدگی می‌کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مالکان واحدهای تجاری ساختمان پلاسکو امروز سرمایه خود را از دست داده،ورشکسته شده و یا دستفروشی می‌کنند، گفت: درحال حاضر هیچ مرجع پاسخگویی به وضعیت آنها وجود ندارد در حالی که وزارت کار باید به آن ورود پیدا می‌کرد.

او در ادامه با ابراز تأسف از محسوب نشدن آتش‌نشانان به عنوان شهید که قهرمان ملی این حادثه بودند، گفت: البته در قانون مربوطه در خصوص این افراد کسر قانون داریم در حالی که خانواده‌های آنها باید از امتیاز خانواده شهدا بهره‌مند شوند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی درمجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به بیمه نشدن برخی از کارکنان آتش‌نشانی از سوی تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد:اخیراً طرح عدم تبعیض درخصوص بیمه در مجلس به تصویب رسیده که کارکنان آتش‌نشانی شامل آن نشده‌اند، بنابراین لازم است تبصره‌ای در این خصوص به قانون مربوطه اضافه شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار