امام جمعه موقت شهریار در خطبه‌های نماز عید قربان:
امام جمعه موقت شهریار با شاره به اینکه عید قربان ذبح نفسانیت برای تجلی انسانیت است گفت: خانواده شهدا و ایثارگران چه در دفاع مقدس و چه امروز در اعزام فرزندانشان برای دفاع از حریم آل‌الله کاری ابراهیمی کرده‌اند.
کد خبر: ۴۸۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 01 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر رفیعی" در خطبه اول نماز عید سعید قربان شهریار که در محل مصلای این شهر برگزار شد ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: در هر چیز حدی قرار داده‌اند، اما در تقوا حد و اندازه قرار نداده‌اند و باید در مسیر تقوا قدم برداشت و از نشانه‌های تقوای الهی دور کردن هواهای نفسانی از وجود انسانی است.

وی ادامه داد: ائمه اطهار و پیامبر گرامی اسلام(ص) به خصایصی چون خدمت کردن، تواضع، تقوای الهی، دوری از حسد، خباثت، قطع صله‌رحم و غیره تأکید کردند که در نماز، عید قربان به آن اشاره می‌کنیم که خداوند ما را از آنچه در مسیر غیر خودش قرار می‌دهد دور کند تا هر چه بیشتر به خودش نزدیک شویم.

امام جمعه موقت شهریار در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه باید در همه حال در مسیر حق تعالی و درستی و راستی قدم برداشت تصریح کرد: قربان به واقع یعنی تجلی انسانیت و حرکت در مسیر الهی با به مسلخ بردن نفسانیت که حضرت ابراهیم(ع) این امر را به کمال رساند و خدواند به او چنین جایگاه رفیعی داد.

رفیعی ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: خلیل‌الله یعنی کسی که دوست و رفیق خداوند است و هر کاری که می‌کند تنها برای خداوند است و حضرت ابراهیم(ع) این چنین بود، تا جایی که 116 مرتبه نیز خداوند در قرآن از وی سخن به میان آورده است که اینها به واسطه پا گذاشتن بر منیت و خودشکنی بود و خداوند بر همین اساس به وی جایگاه ویژه‌ای داد.

وی عنوان کرد: خدمات خالصانه‌ای توسط حضرت ابراهیم(ع) صورت گرفته است و به نوعی عنوان می‌کرد که دین اسلام، یهود و مسیحیت برگرفته از ایشان است و این ادیان را حتی ادیان ابراهیمی می‌نامند.

امام جمعه موقت شهریار با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم بسیار آزمایش و امتحان شد بیان کرد: آخرین امتحان این بود که فرزندش اسماعیل را ذبح کند و این را بسیار در خواب دید و زمانی که خواست در راه خدا، اسماعیلش را ذبح کند ندا آمد که در امتحانت قبول شده‌ای، این را باید مدنظر قرار داد که همه ما نیز نفس خود را قربانی کنیم تا در پیشگاه الهی ارتقاء پیدا کنیم.

رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: خانواده شهدا و ایثارگران چه در دفاع مقدس و چه امروز در اعزام فرزندانشان برای دفاع از حریم آل‌الله کاری ابراهیمی کرده‌اند که بسیار ارزنده است و این یعنی سرفرود آوردن در مقابل دین و اسلام و همچنین تجلی استقامت و صبر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار