کد خبر: ۴۸۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 02 September 2017
چیزی که جوامع امروزی و بخصوص کشور ما را تهدید می کند؛ مسئله اعتیاد است و متاسفانه این بلای خانمانسوز، روز به روز در بین جوانان ما و به شکل صنعتی آن، در حال ترویج است و این هزینه های هنگفتی را به دولت تحمیل می کند.

به گزارش تابناک تهران، باید این را درک کنیم، مواد مخدر علاوه بر ضررهای مالی ای که برای خود شخص، به دنبال دارد؛ سلامت شخص مصرف کننده و جامعه را به خطر می اندازد و هزینه های هنگفتی در حوزه بهداشت و درمان را به دولت تحمیل خواهد کرد.
البته تاکنون خیلی تلاش شده که فرهنگ سازی در این خصوص، صورت گیرد؛ تا جوانان به مواد مخدر روی نیاورند و آنانی هم که در دام اعتیاد گرفتار شده اند آن را ترک کنند و به آغوش خانواده و جامعه باز گردند ولی این فرهنگ سازی کار ساز نبوده و همچنان بسیاری از جوانان و خانواده های آنان درگیر این مسئله هستند.
اگر نگاهی به جرم مجرمان، داشته باشیم متوجه خواهیم شد که بیشتر زندانیان، بخاطر مصرف مواد و یا خرید و فروش آن به زندان افتاده اند و این یکی از بزرگترین معضل های اجتماعی کشور ماست که ضربه های سنگینی به دولت در حوزه سلامت وارد می کند و بهتر است بگوییم حوزه بهداشت و درمان، قربانی اعتیاد و عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

فرهنگ سازی در مورد مواد مخدر راه نجات جوانان

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران، از بیشترین آمار زندانیان در خصوص مواد مخدر خبر داد و گفت: بایستی در خصوص خطرات مواد مخدر فرهنگ سازی شود و به این موضوع ورود کنیم تا از آمار زندانیان کاسته شود.
"سمیه محمودی" در خصوص کارهایی که باید انجام گیرد تا از آمار زندانیان کاسته شود، اظهار داشت: بیشترین آمار زندانیان، مربوط به اشخاصی است که جرم آنها خرید و فروش مواد مخدر است.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بایستی در خصوص خطرات مواد مخدر، فرهنگ سازی شود تا افراد به آن، روی نیاورند و اگر در بحث خرید و فروش مواد مخدر ورود کنیم و جلوی آن گرفته شود؛ خواهیم توانست که آمار زندانیان را پایین بیاوریم.

مبارزه با اعتیاد با فرهنگ سازی و همت خود جوانان 

در حال حاضر که وسایل ارتباط جمعی گسترش پیدا کرده و سطح آگاهی و دانش جوانان نسبت به گذشته در مورد خطرات جبران ناپذیر مواد مخدر بیشتر شده است؛ بهتر است در زمینه فرهنگ سازی خطرات این بلای خانمانسوز اقدامات مثبت و موثری صورت گیرد. مسوولان بایستی این را بدانند که هزینه فرهنگ سازی در این خصوص، بسیار کمتر از درمان معتادان است و نیاز است که نسبت به گذشته بصورت جدی تر در این خصوص اقدام شود.
اینک که جوانان ما از دانش و آگاهی مناسبی نسبت به خطرات مواد مخدر مطلع هستند؛ نیاز است که خود آنان هم هوشیار باشند و همت کنند تا توسط افراد خلافکار و معتادان در دام اعتیاد گرفتار نشوند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار