تابناک تهران گزارش می دهد؛
میثم خاکپور
کد خبر: ۴۸۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 03 September 2017
سرلشکر باقری در مراسمی که شنبه به مناسبت روز پدافند هوایی کشور برگزار شد، گفت: حتی نادان ترین رهبران غربی نیز می دانند که چنین جنگی هزینه ی سنگینی برای آن ها به دنبال خواهد داشت.


به گزارش تابناک تهران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز شنبه در اظهاراتی به مناسبت روز پدافند هوایی گفت: بعید به نظر می رسد دشمنان ما به ایران حمله کنند، به خصوص از راه زمین.

وی تصریح کرد: حتی نادان ترین رهبران غربی نیز می دانند که چنین جنگی هزینه ی سنگینی برای آن ها به دنبال خواهد داشت.

در ماه فوریه پس از آن که ایران دست به یک آزمایش موشک بالستیک زد، دونالد ترامپ با اتخاذ موضعی خصمانه در برابر این کشور، اظهار داشت: هیچ گزینه ای از روی میز کنار نرفته است و کاخ سفید نیز اعلام کرد: ما به ایران هشدار می دهیم.

رویترز در ادامه، بخشی از سخنان سرلشگر باقری را به نقل از تسنیم نقل قول کرد: اگر درصد پایینی احتمال بدهیم که آنها به ما تجاوز کنند، این تجاوز زمینی نخواهد بود زیرا در صورت تجاوز زمینی با رزمندگان سلحشوری مواجه می‌شوند.

سرلشکر باقری در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: در جهانی که بی‌خردان و جاهلان در راس قدرت‌های استکباری هستند شاهدیم که جرات و شهامت تهاجم به ایران را ندارند. آنها با اندک اندیشه و عقل خود می‌فهمند تهاجم به ایران نه تنها صرفه‌ای برایشان ندارد بلکه هزینه‌های زیادی متحمل می‌شوند.

وی افزود: اگر شروع جنگ را آنها تعیین کنند، به طور قطع قادر به مشخص کردن زمان و مکان خاتمه آن نخواهند بود، یقینا آنها نمی‌توانند مکان این جنگ را محدود به جمهوری اسلامی ایران نگه دارند.

ایالات متحده، ماه گذشته، تحریم های یکجانبه ای را بر ایران تحمیل کرد و توجیه اقدام خود را نقض قطعنامه سازمان ملل به واسطه ی آزمایش های موشکی این کشور دانست و این در حالی بود که این آزمایش های ایران در چارچوب توافق هسته ای ۲۰۱۵ میان تهران و پنج قدرت جهانی بود و براساس آن می بایست تحریم های ایران برداشته می شد.

بر اساس این توافق، تهران متعهد شد تا کلیه فعالیت ها و تکنولوژی هایی که مرتبط با موشک های بالستیک با قابلیت حمل سلاح های هسته ای است را متوقف کند.

ایران نیز در این راستا، برنامه توسعه موشکی خود را ناقض این توافق ندانست و اظهار داشت، این موشک ها به منظور حمل سلاح های هسته ای طراحی نشده است.

مترجم: میثم خاکپور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار