خاتمی در گفتگو با تابناک تهران مطرح کرد؛
سید مرتضی خاتمی
کد خبر: ۴۸۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 05 September 2017
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص احداث پایگاه های اورژانس هوایی، گفت: اخیرا تجربه شده که بالگرد در مواقع اضطراری، کارایی بالایی دارند و مناطق کوهستانی و صعب العبور نیازمند پایگاه های اورژانس هوایی هستند و توسعه این حوزه می تواند بسیار کار آمد و نجات دهنده باشد.

"سید مرتضی خاتمی" در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران، در خصوص کمبود نیرو در اورژانس، گفت: کمبود نیرو در بخش اوژانس وجود دارد و در آن شکی نیست.

وی افزود: با وجود اینکه در بخش اورژانس با کمبود نیرو مواجه هستیم؛ استخدام در این حوزه نیاز به مجوز دستگاه های اجرایی دارد و این نیازمند اعتبارات است.

 نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه استخدام نیروهای اورژانس، گفت: در بخش اورژانس تعدادی از نیروها قراردادی و شرکتی و مابقی آنها استخدام رسمی هستند.

خاتمی در خصوص نوسازی ناوگان اورژانس، اظهار داشت: نوسازی ناوگان اورژانس و به روز کردن فوریت های پزشکی در افزایش کارایی و راندمان اورژانس نقش بسزایی دارد.
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در کنار نوسازی ناوگان اورژانس، به روز کردن دانش و تجارب نیروهای اورژانس، بسیار حایز اهمیت است.

خاتمی در خصوص احداث پایگاه اورژانس هوایی در کشور، گفت: اخیرا تجربه شده است که بالگرد در مواقع اضطراری کارایی بالایی دارد و در جاهایی که کوهستانی و صعب العبور هستند به پایگاه های اورژانس هوایی نیاز داریم.

وی افزود: در جاهای سخت و صعب العبور و در زمان بارش برف و کولاک که خیلی از راه های زمینی بسته می شوند؛ اورژانس های هوایی خواهند توانست وارد عمل شوند و بر این اساس، توسعه اورژانس هوایی و بکار گیری بالگردهای مجهز به فوریت های پزشکی خواهد توانست بسیار کارآمد و نجات دهنده باشد. 

خاتمی در پایان، در خصوص رویکرد اورژانس در سال گذشته، گفت: بخش اورژانس پا به پای دیگر حوزه ها پیش رفته و می توان گفت که دارای عملکردی نسبی است. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار