رییس هفتمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران به اهدای جوایز کوثر، یاس و نینا به برترین های حوزه هپاتیت در قالب این کنفرانس علمی اشاره کرد و گفت: ششمین جایزه بین المللی کوثر به ماسیمو کلومبو، دانشمند برتر دنیا در حوزه هپاتیت از کشور ایتالیا اهدا خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 05 September 2017
به گزارش تابناک تهران، هفتمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران به همت شبکه هپاتیت کشور در روزهای 15 تا 17 شهریور ماه به مدت سه روز در سالن همایش های بین المللی رازی تهران و روز چهارم در شهرهای بیرجند و شیراز برگزار خواهد شد.

"دکتر سید موید علویان" افزود: این دانشمند صاحب نام سالیان متمادی در زمینه درمان هپاتیت های B و C و سرطان کبد فعالیت های ارزنده ای داشته و جایزه بین المللی کوثر به ایشان اعطا خواهد شد.

وی اظهار کرد که جایزه کوثر به دانشمندی اهدا می شود که سال های متمادی در زمینه هپاتیت فعالیت کرده باشد؛ تاکنون این جایزه به پنج دانشمند برتر دنیا اعطا شده است.

علویان ادامه داد: 'پیتر کارییانیس' از کشور انگلیس که در زمینه مباحث مولکولی هپاتیت B فعالیت ارزنده ای دارد، در کنفرانس قبلی به عنوان پنجمین دانشمند برتر این جایزه را دریافت کرد.

وی ادامه داد: همچنین 'مایکل روگندروف' از کشور آلمان به دلیل فعالیت طولانی مدت روی واکسن هپاتیت B، 'هاوارد توماس' از کشور انگلیس با توجه به فعالیت علمی در زمینه هپاتیت C، 'ماریو ریزتو' از ایتالیا کاشف هپاتیت D و 'دنیل لاوانچی' از کشور سوئیس سال ها فعالیت در سازمان جهانی بهداشت در زمینه هپاتیت و اپیدمیولوژی بیماری به عنوان برگزیدگان جایزه کوثر انتخاب شدند. 

رئیس هفتمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران، جایزه یاس را یکی دیگر از جوایز این کنگره اعلام کرد و گفت: این جایزه به فروغ گلساز شیرازی تعلق می گیرد. ایشان فعالیت های زیادی در زمینه هپاتیت B از جمله تشخیص و واکسن آن داشتند.

وی ادامه داد: جایزه یاس در کنفرانس قبلی پایه گذاری شد و به محققان جوانی که در این زمینه بسیار فعال بوده و مقالات تاثیر گذار فراوانی تهیه کرده اند، اهدا می شود.

علویان بیان کرد: در کنفرانس قبلی جایزه یاس، به کریستین هارتونیان از محققان ایرانی تعلق گرفته است.

وی به جایزه نینا (فعالیت های نوآورانه) هم اشاره کرد و گفت: برای اولین بار این جایزه در هفتمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران به فردی که از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و هنری، اقداماتی در درمان هپاتیت یا حذف آن، نقش چشمگیر داشته باشد، اهداء خواهد شد.

علویان ادامه داد: دکتر 'مسعود ضیایی' به واسطه نوآوری در مباحث فرهنگی هپاتیت و نقش ارزنده در حذف هپاتیت های ویروسی در استان خراسان جنوبی، محمد احسان خرآمید به واسطه خلاقیت رسانه ای No hep Media، سارا رضایی به واسطه طراحی شال No hep مورد تقدیر قرار می گیرند.

رئیس هفتمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران اظهار کرد که نفرات اول تا سوم مسابقه نقاشی، شامل شمیم کریمی، شهلا خسروانجم و حمیدقالیجاری هم مورد تقدیر قرار می گیرند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار