احمد توکلی در گفتگو با تابناک تهران:
احمد توکلی
کد خبر: ۴۸۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 05 September 2017
رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت وعدالت ایران در خصوص فساد و رانت خواری در وزارت بهداشت و درمان، گفت: با بکارگیری، اشخاصی که منافع شخصی برای آنها در اولویت است؛ فساد بوجود خواهد آمد و این سلامت مردم و جامعه را به خطر خواهد انداخت.

"احمد توکلی" در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران، در پاسخ به این پرسش که آیا با تغییرات مدیریتی در وزارت بهداشت و درمان، فساد ریشه کن خواهد شد، اظهار داشت: مشکل آنجاست که مدیرانی در مجموعه وزارت بهداشت و درمان کار می کنند که به دنبال منافع خود هستند و همین موضوع باعث می شود که از وجود فامیل های نزدیک خود در مجموعه ای که در آن مشغول به کار هستند؛ استفاده کنند.

وی افزود: در وزارت بهداشت و درمان و دیگر ادارات دولتی، بایستی از مدیرانی استفاده شود که در معرض لغزش قرار نگیرند.

توکلی تصریح کرد: متاسفانه وزارت بهداشت و درمان در پست های کلیدی این وزارتخانه از وجود مدیرانی استفاده می کنند که خود آنها پزشک هستند.

وی تأکید کرد: وقتی که از یک داروساز و یا دندانپزشک در مجموعه وزارت بهداشت استفاده می شود بدیهی است که آن مدیر، در خطر فساد قرار می گیرد که البته این موضوع در خصوص همه مدیران صدق نمی کند ولی بهتر این است که در مجموعه وزارت بهداشت از وجود آنهایی که در حوزه سلامت دارای تحصیلات عالیه هستند استفاده نشود.

توکلی افزود: در کشورهای پیشرفته جهان، در حوزه بهداشت و درمان از مدیرانی استفاده می شود که با این حوزه آشنایی داشته باشند و نه اینکه، پزشک و یا داروساز باشند و به خاطر همین موضوع است که کمتر در معرض خطر فساد قرار می گیرند.

اشخاص نباید دارای منافع باشند

نماینده اسبق تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه چه کارهایی نیاز است که انجام بگیرد تا فساد در سازمان غذا و دارو ریشه کن شود، گفت: این که چه کاری انجام دهیم تا بتوانیم فساد در حوزه بهداشت و درمان را ریشه کن کنیم به ساختار بستگی دارد.
توکلی تصریح کرد: بایستی اشخاصی در وزارت بهداشت و درمان به کار گرفته شوند که دارای منافع نباشند. 

منافع ملی به منافع شخصی ارجعیت داشته باشد

رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت وعدالت ایران در ادامه تاکید کرد با به کار گیری اشخاصی که منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح دهد، شاهد این خواهیم بود که فساد و رانت خواری در حوزه بهداشت و درمان ریشه کن شود.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته جهان، شخصی که از یک پست کنار گذاشته می شود به مدت دو سال از او در آن حوزه استفاده نمی کنند ولی متاسفانه در کشور ما این چنین نیست و همین است که روابط بین مدیران و کارکنان قطع نمی شود.

توکلی در پایان گفت: فساد و رانت خواری در وزارت بهداشت و درمان بر ضرر مردم جامعه تمام خواهد شد و این موضوع خطری جدی برای سلامت مردم است. 

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار