یک دوش آب سرد و یک فنجان قهوه شما را از یک شب بی­ خوابی آرام می­ کند. اما حلقه­ های تیرۀ زیر چشم به جهان اعلام می­ کند که شما خسته هستید. سایۀ بنفش تیره و یا لکه­ های آبی تیرۀ زیر چشم شما را خسته به نظر می­ رساند و گاهی ممکن است مسن تر از چیزی که هستید به نظر برسید.
کد خبر: ۴۹۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 06 September 2017
به گزارش تابناک تهران، شما ممکن است صبح و یا در پایان یک روز طولانی متوجه این حلقه ­ها و سایه­ های دور چشم شوید اما پزشک آن را از زیاد شدن رنگ دانه­ های پوستی می­ داند. هر چند این تیرگی­ ها در بزرگسالان شایع است کودکان بیشتر دچار این حلقه ­ها می­ شوند.

مفهوم

وقتی شما خسته هستید پوست شما خسته و پژمرده می ­شود و باعث می­شود مناطق تو خالی زیر چشم ایجاد شود و رگ ­های خونی تیره زیر پوست چشم خود را نشان دهند. پوست نازک اطراف چشم بسیار حساس است. بی خوابی می­ تواند در زیر چشم مایعات را جمع کند و سایۀ تیرۀ زیر پلک ایجاد شود.

پیشگیری و راه حل

اگر از بی خوابی های طولانی مدت رنج می­ برید با یک درمانگر مشورت کنید. شاید او بتواند راه حلی ارائه دهد. اگر حلقه ­های تیره یک مشکل گاه به گاه است با کمپرس آب سرد هنگام بیدار شدن پف را تسکین دهید و از کرم حاوی کافئین برای انقباض رگ ­های خونی استفاده کنید. استفاده از کرم رتینول هنگام خواب باعث تولید کلاژن و جلوگیری از نازک شدن پوست می شود.

نگاه کارشناسانه

اگر شما تا به حال یک شب بی خوابی نداشته ­اید و حالا یک حلقۀ تیره زیر چشم دارید برای پنهان کردن سریع آن می­ توانید از کرم پودر استفاده کنید.

ملاحظات

اگر چه کمبود خواب می ­تواند باعث تشدید حلقه ­های تیره شود. اما بی­ خوابی شایع­ ترین علت گودی ­های زیر چشم است. اگر شما خواب مناسب دارید و همچنان حلقه ­های تیره وجود دارند. شاید مبتلا به آلرژی، اگزما، گرفتگی بینی، پیگمانتاسیون نامنظم یا علت­ های ژنتیکی هستید. حتماً به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا علت سیاهی دور چشم مشخص شود. اگر حلقۀ تیره  فقط زیر یک چشم بود حتماً به دکتر مراجعه کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار