خطیب نماز جمعه تهران؛
خطیب نماز جمعه تهران، گفت: دولت باید بنیاد غدیر را حمایت کند؛ افتخار کشور ما این است که دارد عدالت علی را اجرا می کند؛ به همین دلیل باید بزرگ ترین وظیفه اش این باشد که علی و غدیر را به دنیا معرفی کند.
کد خبر: ۴۹۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 08 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی" در خطبه های امروز با اشاره به مساله ولایت و با طرح این سوال که در زمان غیبت برای تحقق ولایت باید دست به دامان چه کسی بزنیم اظهار داشت: این جا مساله ولایت فقیه چهره خود را نشان می دهد. وقتی علما و بزرگان جمع شدند که تکلیف چیست - که اگر بخواهیم به ولایت عمل کنیم باید چه کنیم- به عنوان خبرگان کشور با بررسی های فراوان، بهترین فرد را برای ولایت انتخاب می کنند که بحمدالله هم در زمان امام(ره) این اتفاق افتاد و هم اکنون نیز چنین شد.

وی افزود: تمسک به ولایت این بزرگوار(رهبر انقلاب) تمسک به ولایت امیراامومنین(ع) و رسول الله(ص) است. در این انقلاب که به دست امام به وجود آمد، قدرتی از ایران به دنیا نشان داده شد که آن هایی که خود را ابرقدرت می دانستند، به زانو درآمدند و با شکست مواجه شدند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه مبادا آمریکا به کشور  نفوذ کند گفت: مبادا حکومت دینی از دست شما برود؛ آنچنان که از دست مردم در جریان آندلس رفت و حکومت اسلامی ساقط شد؛ به موجب اینکه شهوات مردم بر دین شان غالب شد. ما علمدار قدرت اسلام هستیم پس باید مراقب باشیم که آسیب نبینیم. رمز عظمت غدیر مساله ولایت فقیه و ولایت امر است؛ مراقب باشید که از اطاعت ولی امر منحرف نشوید. 

وی با بیان اینکه باید بکوشیم تا غدیر را جهانی کنیم گفت: این وظیفه ماست؛ این امانتی است که خداوند ادای آن را از ما می خواهد. بسیاری از مجامع اسلامی هستند که غدیر را نشناخته اند. غدیر وقتی جهانی شود، امت اسلامی متوسل با عروه الوثقی می شوند. عروه الوثقی اهل البیت هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: دولت باید بنیاد غدیر را حمایت کند. افتخار کشور ما این است که دارد عدالت علی را اجرا می کند؛ به همین دلیل باید بزرگ ترین وظیفه اش این باشد که علی و غدیر را به دنیا معرفی کند.

موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به مراسم های تحلیف رئیس جمهور، وزرا و اعضای شوراهای شهر گفت: من دلسوزانه و ارادتمندانه به همه این عزیزانی که تحلیف داشته اند توصیه می کنم به خودتان رحم کنید؛ اگر به وعده هایی که گفتید عمل نکنید، در قیامت با منافقین محشور خواهید شد.

وی با اشاره به فجایع میانمار گفت: بدن آدم از این جنایات می لرزد. بچه ها را زنده و زنده می سوزانند  و کمک های بشردوستانه را مسدود می کنند. رسانه های جهانی را هم سانسور می کنند تا دنیا از این فجایع مطلع نشود.

موحدی کرمانی ادامه داد: سکوت مرگ بار مجامع جهانی مدعی حقوق بشر بهت آورد است؛ می گویند ما محکوم می کنیم اما آیا همه مسائل با این حرف ها تمام می شود؟

وی درباره وظیفه مردم مسلمان در کشورهای اسلامی اظهار کرد: امیدی به مجامع جهانی نیست؛ لاقل مردم کشورهای اسلامی تظاهر کنند و مرگ بر این جانیان و حامیان آن ها بگویند.

موحدی کرمانی با اشاره به پیشنهاد دولت ترکیه درباره فاجعه میانمار گفت: ترکیه پیشنهاد داد حالا که مردم دارند از میانمار می روند، مرزهای بنگلادش را باز کنید تا به آن کشور پناه ببرند. البته بنگلادش مرزهایش را بسته است.  

وی ادامه داد: سازمان ملل از این پیشنهاد استقبال کرد؛ عجب! هنر شما در همین حد است؟ شما تشکیل شده اید برای حمایت از ظالمین یا حمایت از مظلومین؟ آیت الله مکارم شیرازی هم پیشهادی داد مبنی بر اینکه تمام وزرای جهان اسلام جمع شوند و فکری به حال این موضوع بکنند.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به شهادت محسن حججی تاکید کرد: مدتی از شهادت این عزیز می گذرد اما داغ آن همچنان بر دل ها مانده است و مردم به یاد این شهید ناله می زنند.

وی در همین باره تصریح کرد: در مبارزه حق علیه باطل سرهای بریده زیاد داشتیم و خیلی ها شکنجه شدند اما عجیب است که این عزیز(شهید حججی) این طور نامور شده و مورد عشق مردم قرار گرفته است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: جنایاتی که داعش درباره این شهید انجام داده کم نیست. رمز اینکه این شهید این چنین در میان مردم مطرح شده، اخلاص وی بوده است. جنگ های زیادی در تاریخ صورت گرفت اما هیچ جنگی مانند کربلا چهره نشان نداد چون اخلاص بر آن حاکم بود. این عزیز اخلاصش بالا بود.

موحدی کرمانی در ادامه اظهارات خود درباره مواضع اخیر مقامات آمریکایی پیرامون بازدید از مراکز نظامی کشورمان گفت: آمریکا نه تنها ظالم بلکه بسیار پررو است. آمریکا می گوید که باید اماکن نظامی ایران را بازدید کنیم؛ شما غلط می کنید. مگر شما چه کاره اید؟ چه کسی به شما این اجازه را می دهد؟

وی ادامه داد: آمریکا این آرزو را به گور خواهد برد. راه های نظارتی بر مراکز هسته ای که در برجام نیز تعهد کرده ایم، کاملا روشن است و بازرسان آژانس هم بازدیدهایی از مراکز هسته ای داشته اند و صریحا اعلام کرده اند که ایران هیچ تخلفی مرتکب نشده است.

موحدی کرمانی اضافه کرد: آمانو هم این حرف را زد که او هم اشتباه کرد؛ ما در ارتباط با سلاح هایمان هیچ تعهدی نداده ایم که کشوری بتواند درباره اطلاع از آن ها گامی بردارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود آزادسازی شهر دیرالزور در سوریه و موصل در عراق را به دولت و ملت این دو کشور تبریک گفت.

موحدی کرمانی همچنین درباره فاجعه انسانی در یمن اظهار کرد: در یمن تعداد مبتلایان به وبا به ۲ هزار و ۴۳ نفر رسیده است که دارند جان می دهند و می میرند. من نمی دانم این عربستان سعودی احساس مسئولیت نمی کند و به آیات قرآن در رابطه با کشتار مسلمانان اعتقادی ندارد؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: اگر ایمان ندارد، بگوید اما اگر ایمان دارد، چرا پایبند نیست؟

موحدی کرمانی در ادامه اظهارات خود با اشاره به نقل قول ها در فضای مجازی خطاب به مسئولین گفت: در فضای مجازی هر فردی به طور بی نام و نشان، هر حرفی می خواهد بزند، می گوید؛ مثلا می گویند فلان مسئول هزاران میلیارد دلار دزدی و فرار کرده است. این حرف ها ذهن مردم را خراب و آن ها را نسبت به نظام بدبین می کند.

وی ادامه داد: من به مسئولین کشور توصیه می کنم که چشمان خود را به روی این حرف ها باز کنند و ببینند که در فضای مجازی چه نسبت هایی به افراد داده می‌شود؛ چون اگر جواب ندهید، مردم می گویند لابد درست است.

موحدی کرمانی عنوان کرد: از مسئولین خواهش می کنم که ببینند در فضای مجازی چه گفته می‌شود و اگر دروغ است در تلویزیون آشکارا به مردم بگویند و اگر هم راست است که وامصیبتا.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: ممکن است مسئولی بگوید که گوش من به این حرف ها بدهکار نیست؛ درست است اما هر حرفی که زده می‌شود ذهن هایی را خراب و انسان هایی را به نظام بدبین می کند. هر حرفی ولو مزخرف را اثبات کنید که دروغ است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار