کاشف به عمل آمد کشف 8 خمره قدیمی در راستای اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان شهر همدان تنها مزاحی از سوی یک مقام مسئول بوده است .
کد خبر: ۴۹۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 11 September 2017
کاشف به عمل آمد کشف 8 خمره قدیمی در راستای اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان شهر همدان تنها مزاحی از سوی یک مقام مسئول بوده است .

به گزارش ایسنا، منطقه همدان،روز گذشته در پی انتشار خبری مبنی بر کشف ٨ خمره قدیمی در حفاری‌ خیابان اکباتان در یکی از رسانه‌های استان و انتشار آن در فضای مجازی، این موضوع از سوی معاون فنی عمرانی شهرداری و مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی استان همدان تکذیب شد.

بنابراین ایسنا بلافاصله موضوع را از موسی رسولی، معاون فنی و عمرانی شهردار همدان به عنوان فرد مصاحبه‌شوند در خبر یاد شده، پیگیری کرد اما او خبر کشف ٨ خمره قدیمی در خیابان اکباتان در راستای اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی را تکذیب و اظهار کرد: بنده چند روزیست در مرخصی به سر می برم و از میزان پیشرفت پروژه اطلاعی ندارم اما میزان حفاری در این منطقه بیشتر از ضخامت آسفالت نبوده پس چطور ممکن است چنین کشفی اتفاق افتاده باشد؟

او امروز هم در مصاحبه‌ای با ایسنا تصریح کرد: متأسفانه خبرنگار رسانه مذکور بی‌مهری کرده و حاصل25 دقیقه مصاحبه بنده را در یک جمله‌ای که به مزاح مطرح کرده‌ام،خلاصه کرده است .

رسولی ادامه داد: در پاسخ به سوال وی مبنی بر اینکه با توجه به تاریخی بودن محدوده خیابان اکباتان، آیا شی‌ئی میراثی یافت شده است یا نه؟ به مزاح گفته‌ام که بله تعدادی خمره پیدا کرده‌ایم که او همین حرف بنده را ملاک گزارش خود قرار داده که صحیح نبوده است .

معاون شهردار همدان با اشاره به حضور نمایندگان میراث فرهنگی در محل پروژه تأکید کرد: دو نفر از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی استان وظیفه سرکشی و نظارت بر عملیات حفاری در این محدوده را برعهده دارند که تا کنون حفاری‌ها در حد تخریب آسفالت بوده و شیء میراثی یافت نشده است .

بهجت عباسی، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز به ایسنا گفته بود تا کنون در این زمینه اطلاعی به ما نداده اند و با توجه به اینکه دستگاه اجرایی دولتی کار حفاری را انجام می دهد در صورت یافتن اشیای قیمتی یا وقوع اتفاقی به سرعت به میراث فرهنگی اطلاع داده می شود .

حال این سوال در ذهن پیش می‌آید یک مقام مسئول چرا باید با یک خبرنگار آن هم بر روی میراث یک سرزمین مزاح کند؟ این دقیقا نمونه عینی از بی‌اعتمادسازی مردم است.

این به اصطلاح مزاح ناشیانه مدیر بر شنیده‌ها و زمزمه‌های ایجاد شده از سوی مردم پس از حفاری میدان امام(ره) و کشف آثار تاریخی از زیر المان مرکزی میدان دامن می‌زند و این موضوع را در ذهن متبادر می‌سازد که شاید واقعا شی‌ئی از این مناطق کشف شده چرا که به قول معروف «تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها»! اما پنهان‌کاری برای چیست؟ و اگر صحت ندارد این شوخی از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار