روحانی در دیدار با وزیر خارجه پاکستان مطرح کرد؛
رییس‌جمهوری در دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با کشورهای منطقه از جمله پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم، توسعه صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.
کد خبر: ۴۹۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ 11 September 2017
به گزارش تابناک تهران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان، با اشاره به روابط خوب و برادرانه تهران – اسلام آباد، اظهار داشت: ایران و پاکستان دو کشور دوست، برادر و تأثیرگذار در منطقه هستند و تهران مصمم است روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود را با پاکستان توسعه دهد.

وی با اشاره به اینکه اهداف مورد نظر در مناسبات تهران – اسلام‌آباد هنوز منطبق با ظرفیت‌های موجود محقق نشده است، بر ضرورت تلاش مسوولان دو کشور برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فی‌مابین و اجرای توافقات دو جانبه تأکید کرد.

رئیس‌جمهور، گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در زمینه مقابله با تروریسم و تلاش در راستای ارتقای امنیت در مرزهای مشترک دو کشور را ضروری خواند و اظهارداشت: تقویت امنیت مرزها و تبدیل آن به مرزهای اقتصادی و تجاری و ایجاد بازارچه‌های مرزی در این مناطق به نفع دو ملت و در راستای ثبات و امنیت منطقه خواهد بود.

حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر ضرورت اجرای هر چه سریع‌تر و کامل‌تر توافق میان بانک‌های مرکزی دو کشور و نیز تسهیل روابط بانکی میان ایران و پاکستان برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی فی‌مابین، اظهار امیدواری کرد که روز به روز شاهد توسعه روابط میان دو کشور دوست و برادر باشیم.

وی با بیان اینکه امنیت و ثبات منطقه برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: ایران و پاکستان در زمینه حل و فصل مسائل منطقه‌ای اهداف و دیدگاه‌ مشترکی دارند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات کشورهای منطقه از جمله افغانستان راه‌حل منطقه‌ای داشته و هرگز توسط بیگانگان و قدرت‌های فرامنطقه‌ای حل و فصل نمی‌شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است صرفا کشورهای منطقه، به‌ویژه ایران و پاکستان، باید برای برقراری امنیت، ثبات و آرامش منطقه تلاش و همکاری کنند.

حجت‌الاسلام روحانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با کشورهای منطقه از جمله پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم، توسعه صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.

«خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار روابط و همکاری‌های دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و بر اراده پاکستان برای توسعه، تعمیق و تحکیم همه‌جانبه مناسبات با ایران در راستای منافع مشترک تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات منطقه راه‌حل‌ نظامی ندارد، گفت: حل مشکلات کشورهای منطقه نیازمند راه‌حل‌های منطقه‌ای به‌خصوص با حضور ایران بوده و هر اقدامی از سوی قدرت‌های خارج از منطقه نمی‌تواند راهگشا باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود: امروز کشورهای منطقه در معرض خطر تروریسم قرار دارند و تلاش برای دستیابی به راه‌حلی راهبردی و منطقه‌ای برای برون‌رفت از مشکلات، بسیار حائزاهمیت است.

«خواجه محمد آصف» با بیان اینکه معتقدیم باید با تروریسم مقابله کرده و صلح، امنیت و ثبات را در سراسر منطقه برقرار کنیم، بر ضرورت تلاش برای تقویت امنیت در مرزهای مشترک ایران و پاکستان و توسعه روابط همه‌جانبه دو کشور تأکید کرد.

ایران آماده همکاری با کشورهای منطقه در زمینه مبارزه با تروریسم است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار