ابونوری در گفتگو با تابناک تهران مطرح کرد؛
عباس علی ابونوری
کد خبر: ۴۹۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 12 September 2017
یک کارشناس اقتصادی گفت: در چهار سال گذشته دولت توانسته است که بازار ارز را کنترل کند و این موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت ولی در بعد کلان نمی تواند برای اقتصاد کشور مفید باشد.

"عباس علی ابونوری" کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران در خصوص اینکه حذف ارز مبادلاتی از سفرهای خارجی چه تاثیری بر روی نرخ ارز خواهد داشت، اظهار داشت: حذف نرخ ارز مبادلاتی یک فعالیت جزئی است که دولت تصمیم به آنجام آن گرفته است.

وی افزود: دولت با حذف ارز مبادلاتی از سفرهای خارجی خواهد توانست که جلوی رانتی که توسط مسافران در سفرهای لوکس و پر هزینه انجام می شود را بگیرد.

ابونوری بیان کرد: حذف ارز مبادلاتی به تنهایی نمی تواند که اثرات مثبتی در اقتصاد داشته باشد.
این کارشناس اقتصادی در ادامه گفت: بانک مرکزی بایستی روی تثبیت نرخ ارز برنامه ریزی کند که در این صورت خواهد توانست به صادرات و واردات کمک کند.

ابونوری تصریح کرد: می توان گفت که حذف ارز مبادلاتی، شاید بتواند در ارزهای خارج از سیستم نوسانات ایجاد کند ولی این نوسانات قابل مشاهده نیست و در واقع یک حرکت است که توسط بانک مرکزی در راستای جلوگیری از بوجود آمدن رانت، اجرایی شده است.

بانک مرکزی روی تعیین ارزش پول ملی فعالیت کند

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این پرسش که بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز باید چه کارهایی انجام دهد، گفت: بانک مرکزی باید به دنبال اجرایی کردن اهداف کلان باشد تا بتواند به اقتصاد کشور کمک کند.

ابونوری افزود: تک نرخی کردن ارز، یکی از اهدف کلان بانکی است که می توند جلو رانت های عظیم را بگیرد.

وی تصریح کرد: با تک نرخی شدن ارز می توان بازار را کنترل کرد و این می تواند برای اقتصاد کشور بسیار مفید باشد.

این کارشناس اقتصادی افزود: بانک مرکزی بایستی روی تعیین ارزش پول ملی فعالیت کند و از بوجود آمدن هر نوع رانتی جلوگیری کند.

ابونوری در ادامه گفت: دولت توانسته که نرخ ارز را کنترل کند و این یک کار مثبتی است که انجام داده ولی این نمی تواند بر روی صادرات و واردات تاثیر بگذارد.

این کارشناس اقتصادی در پایان با اشاره به کنترل نرخ ارز در چهار سال گذشته، گفت: در چهار سال گذشته دولت توانسته است که بازار ارز را کنترل کند و این موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت ولی در بعد کلان نمی تواند برای اقتصاد کشور مفید باشد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
ان موقع تا کی م یخواهیم معضلات ارزی پولی داشته باشم ..اگر چشمتان به جیب مردم است ..دیگه یک ریال هم در اته ان نمانده خیلتان راحت یا موسسات بردند یا بانک مرکزی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار