رییس سازمان غذا و دارو گفت: در سومین نمایشگاه ایران فارما، حدود ۵۰۰ شرکت دارویی داخلی و خارجی شرکت دارند که از این تعداد ۳۵۰ شرکت داخلی و بقیه خارجی هستند.
کد خبر: ۴۹۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ 12 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "غلامرضا اصغری" در حاشیه افتتاحیه سومین نمایشگاه ایران فارما اظهار داشت: شاهد برگزاری سومین نمایشگاه دارو و مواد اولیه دارو در کشور هستیم که امروز با حضور وزیربهداشت افتتاح شد. شرکت های حاضر در این نمایشگاه، توانمندی های خود را در زمینه تولید فرآورده های دارویی و تجهیزاتی که در رابطه با صنعت دارو است، به نمایش گذاشته اند و درکنار این نمایشگاه نیز کارگاه های آموزشی و همچنین نمایشگاه کتاب های تخصصی علوم داروسازی برپا شده است.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نمایشگاه ایران فارما فرصتی را برای به نمایش گذاشتن توانمندی های کشور در زمینه دارویی ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: به عرصه ظهور گذاشتن توانمندی ها و ظرفیت های دارویی کشور به ارتباط بهتر ایران با کشورهای خارجی کمک می کند. در این نمایشگاه چند گروه از کشورهایی همچون اندونزی، دانمارک، افغانستان و عراق حضور دارند که این موضوع می تواند به صادرات دارو و ارتقای کیفیت دارو در کشور کمک کند.

اصغری خاطرنشان کرد: افتخار مى کنیم که چند صد شرکت دارویى در کشور وجود دارد که نیاز کشور را در حوزه دارو تامین مى کنند و دارو به میزان مورد نیاز براى مردم فراهم است. شرکت هاى داروسازى در تولید دارو از نظر کیفیت با تولیدکنندگان بین المللى رقابت مى کنند و امیدواریم با رشد صنعت داروسازى در راستاى اقتصاد مقاوتى کمکی به تولیدات داخل کنیم تا اقتصاد کشور رشد کند.

وی تصریح کرد: صنعت دارویى ایران پتانسیل خوبى براى تعامل با کشورهاى همسایه و سایر کشورهاى دنیا دارد و امیدواریم با تعامل بیشتر بتوانیم، در جهت ارتقاى ظرفیت صنعت داروسازى کشور تلاش کنیم. سازمان غذا و دارو به عنوان متولى سلامت از شرکت هاى داروسازى براى رشد این صنعت حمایت مى کند تا در زمینه تولید دارو عملکرد بهتری داشته باشند.

گفتنی است سومین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته(ایران فارما) با حضور بیش از ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی با حضور وزیر بهداشت، گشایش یافت. علاقه مندان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ روزهای ۲۱ تا ۲۳ شهریور در مصلی بزرگ تهران، از این نمایشگاه بازدید کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار