معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، گفت: تا پایان این دولت می بایستی ۳۰ درصد از پست های مدیریتی بر اساس شایسته سالاری به زنان تعلق گیرد و امیدوارم که این اتفاق در وزارت علوم و وزارت بهداشت رخ دهد.
کد خبر: ۴۹۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 13 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "معصومه ابتکار" در نوزدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق اظهار کرد: در حدود دو دهه پیش بیماری های قلبی از زاویه ایمونولوژی دیده نمی شد ولی امروزه یافته های علمی به این نقطه رسیده اند ایمونولوژی از عوامل بیماری های قلبی و عروقی است.

وی افزود: آلودگی هوا می تواند پدیده ایمونولوژیک را تشدید کند که سبب بیماری های قلبی و عروقی می‌شود. میزان تاثیرگذاری محیط روی ژن ها مسئله خیلی مهمی است که می تواند برای یک فرد در سنین بالا بیماری ایجاد کند. سبک زندگی در روند این بیماری بسیار مهم است.

ابتکار تصریح کرد: مسئله سطح زندگی مانند تغذیه، ورزش و... موضوعات مهمی هستند که امروزه می توان به آنها پرداخت. آموزش سبک زندگی به خانواده ها و زنان در دستور کار دولت قرار دارد.

وی گفت: با آموزش و اصلاح رفتار می توان سبک زندگی را تغییر داد که در نهایت به کاهش بیماری ها می انجامد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اظهار داشت: در گذشته بیش از ۶۰ درصد از سهم دانشگاه ها را زنان تشکیل می دادند که امروزه این نسبت تقریبا متعادل شده است.

ابتکار گفت: در وزارت علوم و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموعا ۲۷ درصد کادر هیئت علمی را زنان تشکیل می دهند که نشان دهنده پیشرفت بسیار خوب زنان در مجامع علمی و پژوهشی است ولی به این نسبت حضور زنان در پست های مدیریتی دیده نمی شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، افزود: تا پایان این دولت می بایستی ۳۰ درصد از پست های مدیریتی بر اساس شایسته سالاری به زنان تعلق گیرد و امیدوارم که این اتفاق در وزارت علوم و وزارت بهداشت رخ دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با ورود زنان به عرصه مدیریت و سیاست گذاری می توانیم دیدگاه های جنسیتی را متعادل کنیم.

نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق تا 24 شهریور با حضور 25 سخنران خارجی و 4000 متخصص قلب  وعروق  در مرکز همایش برج میلاد در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار