پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» همزمان با روز جهانی صلح عصر روز گذشته (سه‌شنبه ۲۱ شهریور) در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۴۹۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 13 September 2017
به گزارش تابناک تهران، خانه هنرمندان ایران عصر روز گذشته (۲۱ شهریور) میزبان جمعی از هنردوستان بود تا پنجمین جشنواره «هنر برای صلح» به صورت رسمی آغاز به کار کند. این مراسم با حضور مجید ملانوروزی مدیرکل اداره امور هنرهای تجسمی و هنرمندانی چون محمد متوسلانی، کامبیز درم‌ بخش، جمشید مرادیان، اصغر همت، میکائیل شهرستانی، قدرت‌ الله عاقلی، اصغر همت، محمد فرنود، آرمان استپانیان، سعیده آبشناسان و جمعی از هنرمندان بخش‌ های مختلف این رویداد هنری در خانه هنرمندان برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره، گروه تئاتر «قاصدک» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای نمایشی با مضمون کودکان و صلح در محوطه باز خانه هنرمندان پرداخت. این نمایش که به شکلی نمادین به موضوع جنگ پرداخته بود، بر اساس شعار پنجمین جشنواره بین‌ المللی «هنر برای صلح» که «آموزش صلح به کودکان» است به اجرا درآمد. این نمایش کودکانه توسط یک گروه ۹ نفره متشکل از ۸ کودک و یک نوجوان اجرا شد و در پایان اجرا نیز این کودکان به توزیع درناهای کاغذی در میان حاضران در این مراسم پرداختند.

در ادامه این مراسم پرفورمنس- نقاشی توسط احمد آریامنش با اجرای موسیقی تلفیقی اجرا شد. در این پرفورمنس همزمان با اجرای موسیقی، حاضران به نوشتن کلمات «سلام بر صلح» با استفاده از رنگ‌ های مختلف پرداختند.

در بخش دیگر این جشنواره پرفورمنس- موسیقی گروه «بنفش» به سرپرستی پیمان ابدالی اجرا شد. در این پرفورمنس قطعاتی از آثار شعرای ایرانی چون سعدی، حافظ، فردوسی، صائب و شاملو به زبان انگلیسی اجرا شد. همچنین اجراگران این پرفورمنس با توزیع گل در بین مردم از آنان خواستند که پیام آوران صلح باشند.

سپس بخش نمایشگاهی «پنجمین جشنواره هنر برای صلح» با آثار ۱۸۰ هنرمند از ۳۰ کشور جهان در رشته‌ های نقاشی، عکاسی، مجسمه، گرافیک و ویدیو آرت با حضور مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان و کامبیز درم‌ بخش افتتاح شد.

در بخش نقاشی این رویداد هنری، آثار ۶۴ هنرمند همچون ناصر اویسی، جعفر روح‌بخش، کوروش شیشه‌ گران، بهرام دبیری، منوچهر نیازی، کامبیز درم‌ بخش و... به نمایش در آمده است. در این بخش آثاری از هنرمندان فرانسویی و ایتالیایی نیز حضور دارد.

بخش عکس پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» نیز میزبان آثار ۵۲ هنرمند، همچون عباس کیارستمی، رضا کیانیان، ابراهیم حقیقی، سیف‌ الله صمدیان، محمد فرنود، گوهر دشتی، شادی قدیریان، آرمان استپانیان، مجید سعیدی و... است و آثاری از عکاسان کشورهای فرانسه، افغانستان، هند و عراق به نمایش درآمده است.

در بخش مجسمه و چیدمان نیز ۳۴ اثر از هنرمندانی چون، بهروز دارش، تاها بهبهانی، جمشید مرادیان، مریم سالور، گیزلا وارگا سینایی و... در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

بخش ویدیو آرت و پوستر این رویداد هنری نیز، میزبان آثار ۲۸ هنرمند از ایران، یونان، مکزیک، آمریکا، روسیه، دومنیکن، چین، اکوادور، ترکیه، لهستان و اندونزی است.

در بخش نمایشگاهی پنجمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» تمامی آثار برای فروش ارائه شده‌اند و عواید حاصل از آن صرف ساخت مدرسه و اقدامات بشردوستانه خواهد شد.

پنجمین جشنواره بین‌ المللی «هنر برای صلح» در کنار بخش نمایشگاهی تا ۳۰ شهریورماه همه روز با برنامه‌های متنوعی در عرصه تئاتر، موسیقی و سینما میزبان علاقمندان به هنر و صلح خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار