کد خبر: ۴۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ 18 June 2015
گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوع از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر در آغاز ماه مبارک رمضان هستند.

تازه‌ترین نمایشگاه پروژه‌ی «جهان نگریسته» با نمایش آثاری از 16 هنرمند نقاش، میزبان علاقه‌مندان در ماه مبارک رمضان است.

در این دوره از نمایشگاه «جهان نگریسته» آثاری از مهدی احمدی، هما ارکانی، شیما اسفندیاری، پونه اوشیدری، وحید چمانی، بهناز خامه‌چیان، مهرداد خطایی، پویا رضی، مهدی راحمی، مرجان رضوی، بهاره رییسی، مانی غلامی، شیما فریدنی، معصومه مظفری، شاهین نوروزی و بهروز والیانی به‌نمایش گذاشته می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از 29 خرداد تا 19 تیرماه (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت 11 تا 17 (پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها 16 تا 20) به گالری «ایگرگ» به نشانی خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک 28، زنگ دوم مراجعه کنند.

گالری نگاه

مریم درخشندگی در تازه‌ترین نمایشگاهش، تابلوهایی انتزاعی با موضوع انعکاس را به‌نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه 11 تابلوی نقاشی با تکنیک اکریلیک و رنگ‌ روغن در ابعاد متفاوت به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «انعکاس» از 21 خرداد تا دوم تیرماه (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت 14 تا 20 در گالری «نگاه» به نشانی لواسان، ابتدای بلوار، خیابان شکوفه، خیابان نگار، انتهای کوی گلزار، شماره 23 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

زیرگذر چهارراه ولی‌عصر (عج)

مجموعه پوسترهای «مرواریدهای خاکی» همزمان با بازگشت پیکر 270 شهید دورا دفاع مقدس، در نگارگذر چهارراه ولی‌عصر (عج) به‌نمایش درآمد.

مجموعه «مرواریدهای خاکی» به همت فرهنگسرای انقلاب اسلامی تولید شده و شامل ۱۳ قطعه پوستر گرافیکی از ۹ طراح است که به روایت بازگشت شهیدان می‌پردازد که برخی از آن‌ها با دستان بسته به شهادت رسیدند. این نمایشگاه تا دوم تیرماه پذیرای علاقه‌مندان است.

همزمان با برپایی این نمایشگاه، آثار این مجموعه در قطع ۲ در ۴ متر و در ۱۸ ایستگاه مترو به‌نمایش در‌می‌آید. ایستگاه‌های صدر، شهید همت، مصلی، شهید بهشتی، مولوی، شوش، شهر ری، شاهد (در خط یک)، شهید باقری، شهید مدنی، امام حسین، بهارستان، دانشگاه امام علی، دانشگاه شریف (خط دو)، نبرد، شهدا، انقلاب، حبیب‌الله (خط چهار) میزبان پنج طرح از مجموعه «مرواریدهای خاکی» هستند.

خانه هنرمندان ایران

یازدهمین نمایشگاه سالانه پوستر «اسماء الحسنی» همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در نگارخانه استاد ممیز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. به یازدهمین نمایشگاه پوستر 40 اثر راه یافته‌اند که این آثار از بین 66 اثر در مرحله نخست داوری انتخاب شده اند.

مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز این نمایشگاه 28 خرداد از ساعت 19:45 در تالار استاد جلیل شهناز مجموعه خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

گالری راه ابریشم

نمایشگاهی از عکس‌های موبایلی مستند خیابانی از 14 عکاس برگزار شده است. در این نمایشگاه عکس‌هایی از آکو سالمی، الیف سویاباتماز، امیر نوا، بهروز مهری، حامد فرهنگی، خشایار جوانمردی، علی کاظمی، علیرضا صوت‌اکبر، فواد اشتری، مجید سعیدی، محمد امیرصفری، مسعود قرایی، مهران میرزایی، و نسام کشاورز روی دیوار گالری رفته است.

نمایشگاه «چارگوش» از 22 خرداد تا اول تیرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «راه ابریشم» به نشانی خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، شماره ۱۰۳، واحد ۲ میزبان علاقه‌مندان است. گالری شنبه‌ها و تعطیلات عمومی تعطیل است.

موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه آثار تابلوهای نقاشی مهرداد صدری با عنوان «در بودن با خویشتن و جهان» در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش یافته است. در این نمایشگاه 50 اثر نقاشی از مهرداد صدری در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس بگیرند.

فرهنگسرای نیاوران

مجموعه عکس‌های محمد خوشرو از بارگاه نورانی حضرت امام علی (ع) که شامل دست‌ کم ٣٤ تصویر ناب و تابه‌حال دیده‌نشده از این آستانه مبارکه است، به نمایش گذاشته شده است.

در کنار این ٣٤ تصویر، حدود ١٦ عکس برگزیده‌ از مجموعه نفیس کتاب «سجده صاحب‌نظران» نیز روی دیوار گالری رفته که سال ١٣٩٠ با روایتگری عکس‌های محمد خوشرو و به همت موسسه توسعه ایرانیان در ٢٥٠ صفحه به زیور طبع آراسته شد و حال برخی از آن‌ها به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه در فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، روبه‌روی پارک نیاوران برپاست.

گالری لاله

نمایشگاه آثار شاگردان «هانیبال الخاص» در سالگشت 85 سالگی تولدش در نگارخانه لاله برگزار شده است. این نمایشگاه با همکاری فرزند او، بونا الخاص، انجمن نقاشان ایران و نشر نظر برگزار شده و هدف از آن زنده نگه‌داشتن یاد این هنرمند و تقدیر از زحمات و کوشش فرهنگی هنری‌اش، بویژه در امر آموزش هنر است.

برخی از هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد عبارتند از: رضا بانگیز، بهرام دبیری، رزیتا شرف‌جهان، ترانه صادقیان، نیلوفر قادری‌نژاد، احمد وکیلی، علی ندایی، ناصر محمدی، مسعود سعدالدین، کتایون مقدم، هادی ضیاءالدینی و حامد صحیحی.

این نمایشگاه تا 31 خرداد به‌جز روزهای تعطیل در گالری «لاله» به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله برپاست.

گالری نوایی

تعدادی از آثار هنرمندان بنام معاصر ایران برای فروش به‌نمایش گذاشته شدند. در این نمایشگاه حدود 35 اثر در سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. این آثار در زمینه‌های پاستل، آبرنگ روی بوم، کاهگل روی بوم و خوشنویسی هستند و از آثار هنرمندان و بزرگان هنر معاصر ایران به‌شمار می‌روند.

در این نمایشگاه، آثاری از زنده‌یاد علی‌اکبر صنعتی، پرویز ذی‌نوری، محمدرضا نجف‌زاده، جمال‌الدین طبسی‌نژاد، مهدی رضاییان، علی نوروزی، سیاوش مظلومی‌پور و ... به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از اول خرداد تا نیمه‌ مردادماه از ساعت 16 تا 20 (روزهای ماه مبارک رمضای از ساعت 16 تا 19) در گالری «نوایی» به نشانی زعفرانیه، خیابان آصف، بالاتر از میدان اعجازی، پارک ریحانه، سرای محله زعفرانیه، طبقه همکف، میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری بوم

آثار نقاشی سه هنرمند نقاش با رویکردی رمانتیک به محیط و طبیعت گشایش یافته است. نمایشگاه «لایه‌های انتزاع» شامل آثار نقاشی همایون سلیمی، هادی جمالی و رضا خدادادی است. آن‌ها در عین سبک انتزاعی آثارشان، نوعی شاعرانگی و رویکردی رمانتیک به محیط اطراف و طبیعت دارند که آن را در پهنه بوم‌های بزرگ بازتاب داده‌اند.

نمایشگاه «لایه‌های انتزاع» تا ١٢ تیر در گالری «بوم» واقع در خیابان ولیعصر، بالاتراز نیایش، کوچه ارمغان غربی، شماره ١١ برپا است.

موزه عکسخانه شهر

این روزها نمایشگاهی با عنوان «صد سال خاطره» در موزه عکسخانه شهر برپا شده که مجموعه‌ای از عکس‌های عکاسان معروف و تأثیرگذار دوره قاجار را در آن می‌توان دید. این نمایشگاه شامل 30 قطعه از عکس‌های کمتر دیده‌شده‌ی عبدالباقی همدانی، آقارضا عکاس‌باشی (عکاس دوره ناصرالدین‌شاه)، آنتوان سوریوگین، والری انگلیسی، آدله اتریشی و ارنست هولتسر آلمانی است.

نمایشگاه «صد سال خاطره» از 27 اردیبهشت تا 30 خردادماه میزبان علاقه‌مندان به عکس‌های قدیمی در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌ شیراز، بوستان بهار‌ شیراز است. ساعت بازدید روزهای شنبه تا چهارشنبه 9 تا 13، 14 تا 19 و پنج‌شنبه‌ها 9 تا 13 است. این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه و بیستمین سال گشایش موزه عکسخانه شهر برگزار شده است.

نگارخانه اثر

تازه‌ترین آثار بابک روشنی‌نژاد در نگارخانه «اثر» با نمایش شش تابلوی نقاشی در ابعاد بزرگ و یک مجسمه برپا شده است. در متنی که برای دعوت از مردم برای دیدن «به چپ چپ» منتشر شده، آمده است: «این مجموعه همچون سایر آثار بابک روشنی‌نژاد حاصل نگاه او به مقوله فرهنگ و فلسفه علوم اجتماعی است که با تأکید همیشگی‌اش بر عمل نقاشی و قدرت بیان دیداری آن در ایجاد ارتباط به روش نقاشانه خاصش خلق شده است».

نمایشگاه «به چپ چپ» از 11 اردیبهشت‌ماه تا 29 خرداد در نگارخانه «اثر» واقع در خیابان برفروشان، روبه‌روی خانه هنرمندان، پلاک ١٦ برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند به‌جز شنبه‌ها هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ بعدازظهر (جمعه‌های غیرافتتاحیه ١٦ تا ٢٠) از این آثار دیدن کنند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار