رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: سفیر ایران در تایلند با حضور در میانمار نگرانی جدی جمهوری اسلامی را در جلسه ای با دولت میانمار اعلام و بر ضرورت توقف روند برخورد با مسلمانان تأکید کرد.
کد خبر: ۴۹۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 13 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "علاء الدین بروجردی" بعد از جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با مسئولان وزارت خارجه پیرامون وضعیت میانمار که صبح امروز (چهارشنبه، ۲۲ شهریورماه) در مجلس برگزار شد، اظهار داشت: ضروری بود تعطیلات مجلس را برای رسیدگی به وضعیت مسلمانان میانمار نیمه کاره گذاشته و از همکاران و مسئولان وزارت خارجه دعوت کنیم تا در جلسه حضور پیدا کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به حضور سفیر ایران در تایلند در میانمار اشاره کرد و یادآور شد: سفیر ایران در تایلند با حضور در میانمار نگرانی جدی جمهوری اسلامی را در جلسه ای با دولت میانمار را اعلام و بر ضرورت توقف روند برخورد با مسلمانان تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به سفری که قرار است مسئولان وزارت امور خارجه به میانمار داشته باشند تا اقلام اهدایی را به دست مسلمانان مظلوم روهینگیا برسانند، اظهار داشت: خانم هاجر چنارانی نیز به عنوان نماینده کمیسیون امنیت ملی مجلس با این هیأت همراه می شود تا در ارتباط با زنان آواره که در جمع چند ۱۰ هزار نفری آوارگان هستند اقداماتی را انجام دهد همچنین قرار است با نظر رئیس مجلس هیأتی از نمایندگان برای بررسی اوضاع به میانمار اعزام شوند.

بروجردی ادامه داد: بعد از آغاز کار مجلس شورای اسلامی در فصل جدید نیز شرایطی فراهم می شود تا نمایندگان به صورت داوطلبانه و به صورت نمادین حقوق یک یا چند روز خود را به مسلمانان میانمار اختصاص دهند همچنین با صلیب سرخ جهانی و هلال احمر صحبت می شود تا کمک های بیشتری به آوارگان صورت گیرد.

وی افزود: امروز مدعیان غربی حقوق بشر در قبال جنایات میانمار سکوت کرده و حتی به رئیس دولت این کشور هم جایزه صلح نوبل اهدا می شود لذا نگاه غرب به حقوق بشر ابزاری است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی جهانی به صورت صوتی و تصویری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در این زمینه پیشگام خواهد بود و باید بدانیم اقدامات رسانه های می تواند صدای اعتراض ملت ها را به گوش دولت ها برساند و در نهایت با برانگیختن احساسات جامعه بشریت تأثیرگذار باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار