رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و معاون اول وزارت انرژی و صنایع ذغال سنگ اوکراین در کی یف، راهکارهای گسترش روابط و همکاری های اقتصادی دو کشور را به ویژه در حوزه های مرتبط بررسی کردند.
کد خبر: ۴۹۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱ 13 September 2017
به گزارش تابناک تهران، در این دیدار که امروز (چهارشنبه) با حضور "محمد بهشتی منفرد" سفیر ایران و اعضای هیات جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، مقام اوکراینی با اشاره به تبادل هیأت های مختلف و مذاکرات انجام شده، روند همکاری ها بویژه در بخش انرژی را رو به رشد و امیدوار کننده خواند.

وی همچنین با تاکید بر ادامه روند کنونی و شتاب بخشی به گسترش روابط دو کشور، توان قسمت های مختلف اقتصادی را برای مشارکت در افزایش سطح ارزش مبادلات زیاد بر شمرد. 
شافعی در این دیدار که رمضانعلی سبحانی فر و فرهاد تجری نمایندگان مجلس و شماری از مدیران وزارت انرژی اوکراین نیز حضور داشتند، بر اهمیت توسعه همکاری های دو کشور در بخش های مختلف اقتصادی تاکید کرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران همچنین با اشاره به اراده دولت ایران برای گسترش روابط با اوکراین و چشم انداز روشن همکاری ها، آمادگی اتاق بازرگانی را برای استفاده از بستر مناسب با هدف حرکت در مسیر توسعه روابط بخش های خصوصی دو کشور اعلام کرد.

هیات ایرانی در چارچوب برنامه های مذاکراتی و کاری برگزاری نمایشگاه اختصاصی چهار روزه جمهوری اسلامی در سه بخش صنعتی، کالاهای مصرفی و ساختمانی در مرکز نمایشگاهی کی یف پایتخت اوکراین در این کشور حضور دارد.

همچنین دیروز در دیدار شافعی رئیس اتاق بازرگانی با استپان کوبیف معاون اول نخست وزیر و وزیر توسعه اقتصادی اوکراین، همکاری ها در بخش های مختلف اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دو طرف رفع موانع بانکی و بیمه ای و همچنین اقدام برای تسهیل صدور روادید را مورد تأکید قرار دادند. 

پیش از این نیز هیأت ایرانی با رئیس اتاق بازرگانی، قائم مقام وزارت توسعه اقتصادی و سرپرست وزارت کشاورزی اوکراین دیدار و مذاکره کرد.

در چارچوب این سفر، روز دوشنبه نیز یک یادداشت تفاهم همکاری توسط شافعی رییس اتاق بازرگانی و چیژیکوف همتای اوکراینی امضا شد.

اوکراین با بیش از 603 هزار کیلومتر مربع مساحت به پایتختی کی یف در شرق اروپای هم مرز روسیه، بلاروس، لهستان، اسلوواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی است و همچنین در کناره دریای سیاه و دریای آزوف با موقعیتی راهبردی قرار دارد. 

اوکراین که تا پیش از سال 1991 و فروپاشی شوروی یکی از 15 جمهوری این کشور وقت بود، به دلیل جایگاه راهبردی دفاعی در برابر غرب و همچنین موقعیت های اقتصادی، پیشرفت های زیادی در عرصه های مختلف از جمله صنعت جنگ افزاری و هواپیماسازی کرد که هنوز بسیاری از این توانمندی ها را حفظ کرده است و اکنون نیز روابط رو به گسترش سیاسی و اقتصادی با اتحادیه اروپا دارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار