قمی در گفتگو با تابناک تهران مطرح کرد؛
محمد قمی
کد خبر: ۴۹۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 17 September 2017
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: نظارت بانک مرکزی و دستگاه های نظارتی بر موسسات مالی ضعیف است و همین موضوع باعث می شود که این موسسات غیرمجاز بتوانند از مردم کلاهبرداری کنند.

"محمد قمی" در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران در این خصوص، اظهار داشت: معتقدم که این موسسات غیر مجاز که حتی در رسانه ملی برای جذب سپرده گیری تبلیغ می کنند؛ بانک مرکزی متوجه نحوه فعالیت آنها می شود.

وی افزود: اینگونه موسسات با اولین تبلیغ، چه در رسانه ملی و چه در دیگر رسانه ها برای جذب سپرده، بایستی شناسایی شوند و اگر دارای مجوزهای لازم برای انجام فعالیت نیستند؛ جلوی فعالیت ها آنها گرفته شود.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این که یک یا چند موسسه بیایند و بصورت غیرمجاز فعالیت کنند و سرمایه ملی و سرمایه اشخاص را به تاراج ببرند؛ قابل قبول نیست و دستگاه های نظارتی بایستی بر روی فعالیت اینگونه از موسسات نظارت داشته باشند.

قمی در ادامه گفت: دستگاه های نظارتی بایستی بر روی فعالیت موسسات مجاز هم به اندازه کافی نظارت داشته باشند تا شاهد بروز مشکل برای مردم و سرمایه های آنها نباشیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که گفته می شود که اعضای هیأت مدیره و موسسان این موسسات از کارمندهای بازنشسته بانک مرکزی هستند، اظهار داشت: کسانی که وارد حیطه تأسیس موسسات مالی می شوند؛ بدون شک اشخاص معمولی ای نیستند و به امور بانکی و بانکداری اشراف دارند. 

قمی افزود: بهتر است که بانک مرکزی در خصوص فعالیت موسسات مالی بهتر عمل کند و نظارت کافی بر آنها داشته باشد.

تک نرخی شدن ارز هم فرصت است و هم تهدید 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص تک نرخی شدن ارز، گفت: تک نرخی شدن ارز هم فرصت و هم تهدید است.

قمی تصریح کرد: تک نرخی شدن ارز، موجب کوتاه شدن دست دلالان و واسطه ها از بازار ارز می شود و این برای آنها تهدید است.

وی افزود: اگر شاهد حذف دلالان و واسطه ها از بازار ارز باشیم؛ بدون شک از آمار کلاهبرداری و جرم در این زمینه کاسته خواهد شد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اگر ارز تک نرخی شود دیگر در بازار شاهد ارز چند نرخی نخواهیم بود و این یک فرصت مناسب برای فعالان اقتصادی است.

قمی بیان کرد: با تک نرخی شدن ارز، تولیدکنندگان و صادر کنندگان از قیمت ارز در همان روز آگاهی دارند و با خیالی آسوده و راحت معاملات خود را انجام خواهند داد. 

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: امیدواریم که دولت بتواند رونق اقتصادی را بوجود بیاورد تا شرایط زندگی مردم بهبود پیدا کند و از رکود خارج شویم و شاهد فقرزدایی در کشور باشیم. 


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
اقای سیف این را به پذیرد وجبران زیان مردم را بکند ..پول مردم بعد از 24 ماه که محبوس شده در موسسه فرشتگان پس بدهد ...........ببینم این مردانگی رادارد ..این جرات رادارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار