یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، گفت: سلامت شهروندان و ملاحظات زیست محیطی اساسی‌ترین فاکتورهایی است که کارگروه مشترک وزارت جهادکشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران باید در مطالعه و مبارزه با مگس سفید به آنها توجه ویژه داشته باشد.
کد خبر: ۴۹۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 18 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "علی ابراهیمی" در این خصوص اظهار داشت: برای مقابله با آفت مگس سفید راه‌کارهای مختلفی پیشنهاد می‌شود که سم‌پاشی یکی از آنهاست اما این روش، بدترین روش برای مقابله با این آفت است چرا که آثار زیست‌محیطی و تنفسی نامطلوبی برای شهروندان خواهد داشت و موجب مقاوم شدن این آفت در برابر آفات و سموم شیمیایی می‌شود.

نماینده مردم شازند در مجلس با استناد به نظرات برخی کارشناسان در خصوص منشاء ورود مگس سفید به کشور، گفت: برخی کارشناسان معتقدند ورود مگس سفید به ایران همزمان و همراه با محصولات تراریخته وارداتی به کشور بوده است که البته کشورِ منشاء، نامعلوم است. 

این کارشناسان همچنین معتقدند 90 درصد علت پدید آمدن این آفت که با سرعت فوق‌العاده بالایی تکثیر می‌شود، دستکاری ژنتیکی مواد غذایی تراریخته است به بیان دیگر این حشره، خود حشره‌ای  تغییر ژنتیک یافته است به همین دلیل ضرورت دارد این حشره موذی هرچه سریعتر مبنای مطالعات دقیق کارشناسی قرار گیرد.

وی از سازمان وزارت جهادکشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران خواست تا با تشکیل کمیته‌ای منشاء مگس سفید را مطالعه و راه‌های موثر و پایدار مبارزه با این آفت را پیدا کنند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس برچسب‌های زردرنگ روی درختان را راهکار کم اثری برای مقابله با مگس سفید دانست و افزود: برچسب زرد رنگ نصب شده روی درختان کارایی بسیار ضعیفی دارد.

ابراهیمی هشدار داد: اگر هر چه سریعتر روی این آفت مطالعه نشود و راه‌های موثر مقابله با آن احصاء نشود؛ هیچ بعید نیست که تهران در تابستان 97 نیز با بحران مگس سفید دست به گریبان شود.

نماینده مردم شازند در مجلس تاکید کرد: سلامت شهروندان و ملاحظات زیست محیطی اساسی‌ترین فاکتورهایی است که کارگروه مشترک وزارت جهادکشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران باید در مطالعه و مبارزه با مگس سفید به آنها توجه ویژه داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار